آمریکا استفاده از پهپادهای مسلح را در نیجر تایید کرد

Niamey
Niamey Copyright REUTERS/Benoit Tessier
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این پهپادها به تازگی از پایگاه نیروهای آمریکایی در نیامی، پایتخت نیجر برای گشت‌زنی به پرواز درآمدند.

آگهی

ارتش آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که استفاده از پهپادهای مسلح را در کشور نیجر با هدف مبارزه با شبه‌نظامیان اسلامگرا آغاز کرده است.

سخنگوی فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در آفریقا (AFRICOM) اعلام کرد: «با همکاری دولت نیجر، فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا هواپیماهای اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) را مسلح کرده است.»

دولت نیجر در نوامبر سال گذشته میلادی اجازۀ این کار را به نیروهای آمریکایی داد با این وجود تا کنون هیچ کدام از طرفین استقرار این پهپادها را تایید نکرده بودند.

این پهپادها به تازگی از پایگاه نیروهای آمریکایی در نیامی، پایتخت نیجر برای گشت‌زنی به پرواز درآمدند.

پیش از این پهپادهای آمریکا تنها برای نظارت استفاده می‌شدند و به نیروهای این کشورِ واقع در غرب آفریقا در ماموریتهایی از جمله جمع‌آوری اطلاعات کمک می‌کردند.

حضور نظامیان آمریکایی در نیجر در سالهای اخیر تقویت شده و هم اکنون ۸۰۰ نفر از پرسنل این کشور در نیجر مستقر هستند.

از عمده دلایل تقویت حضور آمریکا در نیجر، نگرانی‌های واشنگتن از افزایش شمار شبه نظامیان اسلامگرا در منطقۀ «ساحل» در غرب آفریقا است.

در اکتبر سال گذشته میلادی مهاجمانِ عضوِ یک گروه محلی وابسته به داعش، چهار سرباز آمریکایی را در غرب نیجر کشتند. گروههای جهادی که در مالی، کشور همسایه نیجر مستقر هستند نیز بارها اهداف نظامی و غیرنظامی را در ساحل عاج هدف قرار داده‌اند.

از نظر آمریکا استفاده از این پهپادها راهی مقرون به صرفه برای مبارزه با شبه نظامیان است با این وجود منتقدان بر این نکته پافشاری دارند که حملۀ این پهپادها تلفات غیرنظامی نیز بر جا می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ شرایط فروش پهپادهای مرگبار آمریکایی را تسهیل می کند

حمله پهپادهای آمریکایی به محل اقامت یکی از رهبران الشباب در سومالی

برکناری رئیس‌جمهور منتخب نیجر؛ از «کمربند کودتا» در آفریقا چه می‌دانیم؟