تقدیر ترامپ از نخست وزیر ایتالیا برای سختگیری با پناهجویان

تقدیر ترامپ از نخست وزیر ایتالیا برای سختگیری با پناهجویان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ترامپ خطاب به نخست وزیر ایتالیا: «من کاملا با اقدامات شما در ارتباط با پناهجویان غیر قانونی و حتی قانونی موافقم.»

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در دیدار با جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید از رویکرد سختگیرانه او نسبت به پناهجویان تقدیر کرد.

آقای ترامپ خطاب به نخست وزیر ایتالیا گفت: «من کاملا با اقدامات شما در ارتباط با پناهجویان غیر قانونی و حتی قانونی موافقم.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا خوشحال از اینکه نخست وزیر ایتالیا مواضعی مشابه مواضع او در ارتباط با پناهجویان اتخاذ کرده است، افزود: «او موضع خیلی سختگیرانه‌ای در مرزها پیش گرفته است. موضعی که کشورهای کمی مانند آن عمل کرده اند و صادقانه بگویم که از نظر من او کار درستی انجام داده است.»

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا ماه گذشته به مقام نخست وزیر رسید. او وعده داده است که اقدامات سختگیرانه‌تری علیه پناهجویان در ایتالیا به اجرا بگذارد.

موضع پناهجویان و مهاجرت پس از آن به موضوع دعواهای انتخاباتی در ایتالیا تبدیل شد که موج صدها هزار نفری پناهجویان در چند سال گذشته ایتالیا را بیش از بسیاری از کشورهای اروپایی درگیر خود کرد.

تنها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۶۵۰ هزار پناهجو وارد ایتالیا شدند.

نخست وزیر ایتالیا گفته است که دولتش به تجارت پناهجو پایان خواهد داد. جوزپه کونته در پی آن است که ورود پناهجویان به ایتالیا را به شدت کاهش دهد و بنادرش را به روی کشتی هایی که در دریای مدیترانه ماموریت بشردوستانه برای نجات پناهجویان انجام می دهند، ببندد. او در ماه گذشته مانع پهلو گرفتن یک کشتی حامل پناهجویان نجات یافته در دریای مدیترانه شد، موضوعی که انتقادهای زیادی به همراه داشت و سرانجام این اسپانیا بود که از کشتی حامل پناهجویان استقبال کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد