ایتالیا؛ رشد چشمگیر جرائم «نژادپرستانه» همزمان با تشکیل دولت جدید

ایتالیا؛ رشد چشمگیر جرائم نژادپرستانه همزمان با تشکیل دولت جدید ائتلافی
ایتالیا؛ رشد چشمگیر جرائم نژادپرستانه همزمان با تشکیل دولت جدید ائتلافی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپایی مبارزه با نژادپرستی سال ۲۰۱۶ از ایتالیا خواسته بود در اسرع وقت سامانه ای برای جمع آوری داده های مرتبط با خشونت های ناشی از نفرت و نژاد پرستی ایجاد و استقلال نهاد های ناظر بر آن را تضمین کند.

آگهی

تحقیقات آماری غیر رسمی در ایتالیا حکایت از آن دارد که این کشور با روند رو به رشد جرایم مرتبط با «نژادپرستی» روبروست.

نقشه گرافیکی طراحی شده توسط یک روزنامه نگار ایتالیایی حدود ۳۳ مورد جرم و خشونت ناشی از روحیه نژاد پرستی طی دو ماه گذشته در سراسر ایتالیا را نشان داده است.

بر اساس اطلاعات این نقشه گرافیکی، جرائم یادشده مواردی چون خشونت فیزیکی، حمله با چاقو، شلیک اسلحه دستی و قتل را در برمی گیرد. تیراندازی با تپانچه بادی به سوی اقلیت های نژادی تنها هشت مورد از این جرائم را تشکیل می دهد. مقامات دولت ایتالیا اعلام کرده اند با توجه به شواهد موجود در حال تحقیق و بررسی برای پیشگیری و مهار حملات مشابه هستند.

رنگ بنفش: موارد حمله با تپانچه بادی - رنگ زرد: موارد خشونت فیزیکی - رنگ سبز: موارد قتل

نمایندگان اپوزیسیون در پارلمان ایتالیا معتقدند اوج گیری جرائم «نژادپرستانه» با آغاز به کار دولت ائتلافی کنونی در روز یکم ماه ژوئن سال جاری همزمان شده است.

اشاره مخالفان دولت به تقارن تشکیل دولت جدید با روند رو به رشد جرائم «نژاد پرستانه» در حالی صورت می گیرد که ماتئو سالوینی، سیاستمدار عوامگرا و رهبر حزب راست افراطی لیگا در دولت جدید عهده دار سمت وزیر کشور است.

بیشتر بخوانید:

در صورت تایید آمار غیر رسمی ارائه شده توسط رسانه های ایتالیایی و با مقایسه خشونت های نژادپرستانه در این کشور طی سالهای گذشته می توان به خوبی به افزایش چشمگیر این خشونت ها پس از به روی کار آمدن دولت جدید پی برد.

بر اساس تحقیق آماری غیر رسمی رسانه ها، جرائم مرتبط با خشونت های «نژادپرستانه» طی دو ماه گذشته ۳۳ مورد گزارش شده حال آنکه طبق آماری رسمی دولت در سال ۲۰۱۶ تنها ۲۶ مورد از این جرایم در کل سال اتفاق افتاد.

برغم نبود یک پایگاه داده رسمی در باره جرائم «نژادپرستانه» در ایتالیا، سازمان غیر دولتی لوناریا Lunaria در سال ۲۰۱۷ بیش از پانصد حادثه خشونت آمیز با ماهیت نژادپرستانه را شناسایی کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط این سازمان شمار خشونت ها از ابتدای سال جاری تا ماه مارس ۱۶۹ مورد بوده است.

یکی از آخرین موارد خشونت های نژادی که بازتاب گسترده ای در ایتالیا پیدا کرد به تازگی در منطقه ای واقع در حومه شهر تورین اتفاق افتاد. در جریان این حادثه دایزی اوساکو، دومیدانی کار زن ایتالیایی هدف یک «حمله نژادپرستانه» قرار گرفت. مهاجمان هنگام عبور اوساکو از خیابان به صورت او تخم مرغ پرتاب کردند. این پرتاب کننده دیسک که از پدر و مادری نیجریه ای در ایتالیا متولد شده در جریان حمله به شدت از ناحیه قرنیه چشم دچار مصدومیت شد.

این ورزشکار بیست و دو ساله پس از این سوء قصد به خبرگزاری فرانسه گفت: « خشونت به عمد صورت گرفت. آنها قصد حمله به دایزی را نداشتند بلکه می خواستند من را به عنوان یک دختر جوان رنگین پوست مورد هدف قرار دهند.» او در ادامه تاکید کرد: «من پیش از این نیز بارها هدف حملات کلامی نژادپرستانه قرار گرفته بودم.»

این در حالیست که دادستانی شهر تورین پس از بررسی پرونده یاد شده حمله به جوان سیاه پوست ورزشکار را مشمول جرائم «نژادپرستانه» قلمداد نکرد.

بیشتر بخوانید:

نگرانی اروپا از وضعیت حقوق اقلیت های نژادی در ایتالیا

کمیسیون اروپایی مبارزه با نژادپرستی سال ۲۰۱۶ از ایتالیا خواسته بود در اسرع وقت سامانه ای برای جمع آوری داده های مرتبط با خشونت های ناشی از نفرت و نژاد پرستی ایجاد و استقلال نهاد های ناظر بر آن را تضمین کند.

دیده بان امنیت و مبارزه با اقدامات نژادی موسوم به OSCAD در حال حاضر با همکاری اداره ملی مبارزه با نژادپرستی در ایتالیا مشغول جمع آوری گزارش های مرتبط با این موضوع هستند اما نکته مهم این است که هر دو نهاد دولتی و تحت نظارت وزارت کشور و دفتر نخست وزیری ایتالیا فعالیت می کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنان جنجالی وزیر کشور ایتالیا درباره کولی های «رم»

به قدرت رسیدن عوام‌گرایان در ایتالیا؛ نخست وزیر جدید سوگند یاد کرد

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است