سوءاستفاده حرفه‌‌‌ای کارفرما؛ کارمند فرانسوی غرامت ۶۰ هزار یورویی دریافت کرد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس تازه ترین تحقیقات انجام شده در فرانسه بیش از پنجاه درصد از کارمندان رده میانی و بالا ترجیح می دهند برای حفظ حریم زندگی خصوصی و نیز سلامت روانی و جسمانی خود خارج از ساعت کاری به طور کلی از دسترس کارفرما خارج باشند.

آگهی

کارمند فرانسوی یک شرکت چند ملیتی در بریتانیا که مجبور شده بود شبانه روز از طریق گوشی تلفن همراه در دسترس باشد به دلیل این سوء استفاده حرفه ای از سوی کارفرما بیش از شصت هزار یورو غرامت دریافت کرد.

روزنامه فیگارو در گزارشی با شرح این ماجرا اعلام کرد از کارمند فرانسوی خواسته شده بود که تمام وقت در دسترس باشد و همین مسئله سبب شد تا پس از طرح ماجرا در یک محفل قضایی در نهایت با رای دادگاه کارفرما مجبور شود ۶۰ هزار و ۸۶۸ یورو غرامت به کارمند خود بپردازد.

در رای دادگاه آمده است این کارمند پس از ارتقاء به پست مدیر منطقه ای شرکت در سال ۲۰۱۰ مجبور شده بود تلفن همراه خود را تمام وقت روشن نگاه دارد تا بتواند به درخواست های مافوق خود و یا مشتریان شرکت پاسخ دهد.»

بیشتر بخوانید:

مسئولان شرکت یاد شده که این الزام را به عنوان تخلف قلمداد نمی کردند به این دلیل مجبور به پرداخت غرامت شدند که بر اساس قوانین فرانسه پاداش مالی مرتبط با کار در خارج از ساعت مقرر و روزهای استراحت را به حساب کارمند خود واریز نکرده بودند.

فیگارو تصریح می کند که طبق قانون مصوب سال ۲۰۱۶ هر کارمند این حق را دارد که خارج از ساعت کاری ایمیل خود را چک نکند و از طریق تلفن در دسترس نباشد. قانونگذار هرگونه الزام در این زمینه را به عنوان تخلف قانونی تعریف کرده است.

بر اساس تازه ترین تحقیقات انجام شده در فرانسه بیش از پنجاه درصد از کارمندان رده میانی و بالا ترجیح می دهند برای حفظ حریم زندگی خصوصی و نیز سلامت روانی و جسمانی خود خارج از ساعت کاری به طور کلی از دسترس کارفرما خارج باشند. درصد این خواسته در میان کارمندان زن رده میانی و بالا هشت درصد بیشتر است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اجازه کار در فرانسه؛ صدور مجوز برای خارجی‌ها آنلاین شد

کیفیت زندگی کاری؛ ایجاد احساس رضایت و شادی در کارمندان

چه عواملی باعث شادی و رضایت کارمندان در محیط کار می شود؟