اعتراضات خیابانی به تهران کشیده شد

تظاهرات تهران
تظاهرات تهران Copyright Twitter/Tavaana
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در سومین روز ناآرامی‌ها در مخالفت‌ با وضع سیاسی و اقتصادی در شهرهای مختلف ایران، دامنه اعتراضات برای نخستین بار به پایتخت رسید و طبق گزارش‌‌ها در تهران تجمعاتی برگزار شده است.

آگهی

در سومین روز ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به وضعیت سیاسی و اقتصادی جاری، دامنه اعتراضات برای نخستین بار به پایتخت رسید و طبق گزارش‌‌ها در تهران تجمعاتی برگزار شد.

تصاویر و فیلم‌های متعدد از محدوده چهارراه ولیعصر تهران و تئاتر شهر در مرکز تهران طی عصر و شب پنج‌شنبه ۱۱ مرداد جمعیت معترض را نشان می‌دهد که شعارهای ضدحکومتی سر داده‌اند.

در ویدئو‌های منتشره توسط شهروند-خبرنگاران، شعارهای « توپ، تانک، فشفشه آخوند باید گم بشه»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «رضا شاه، روحت شاد»، « ایرانی بسه دیگه، غیرتتو نشون بده»، «اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «دشمن ما همین‌جاست، دروغ میگن آمریکاست» به گوش می‌رسد.

جو امنیتی سنگین و حضور ماموران ضدشورش پرشمار گزارش شده است. شاهدان عینی از بازداشت شماری از معترضان به دست لباس‌شخصی‌ها خبر داده‌اند.

شاهدان عینی از چهارراه ولیعصر تهران از بازداشت شماری از معترضان به دست لباس‌شخصی‌ها گزارش داده‌اند

با فرا رسیدن شب تجمعات پراکنده در چندین نقطه تهران گزارش شده است. مطابق فیلم‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی در چهارراه ولیعصر جو امنیتی سنگین حاکم شده است و ماموران پرشمار در محل حضور دارند.

در روز پنج‌شنبه شهرهای شیراز، اراک، اصفهان، شیراز، مشهد، ساری، کرج و اهواز شاهد تجمعات اعتراضی بود که در مواردی با دخالت لباس‌شخصی‌ها و نیروهای ضدشورش به خشونت کشیده شد.

بیشتر بخوانید:

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ادامه تظاهرات‌ شبانه در کرج

از سوی دیگر تظاهرات شبانه در گوهردشت کرج، اشتهارد، قرچک زیباشهر و شماری دیگر از شهرها نیز ادامه داشته است و فیلم‌های منتشره شعارهای ضد‌حکومتی را در شب هنگام نشان می‌دهند.

تظاهرات اخیر در شهرهای ایران به دنبال انتشار چندین فراخوان در شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته و به ویژه با هشتگ «چالش دعوت به تظاهرات» آغاز شد.

تجمعات اعتراضی سه روز اخیر در ایران، گسترده‌ترین تجمعات از این دست از زمان موج تظاهرات در دی‌ماه ۹۶ به شمار می‌رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش پمپئو به اعتراضات ایران: در کنار مردم هستیم

اعتصاب و راهپیمایی در اصفهان در اعتراض به وضعیت اقتصادی

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود