تشکر رسمی ترامپ از رهبر کره شمالی و دعوت برای دیداری مجدد

تشکر رسمی ترامپ از رهبر کره شمالی و دعوت برای دیداری مجدد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ در پی ارسال بقایای اجساد سربازان آمریکایی جنگ دو کره از سوی رهبر کره شمالی از کیم جونگ اون تشکر کرد و خواستار دیدار دوباره با رهبر کره شمالی شد.

آگهی

رپیس جمهوری آمریکا از رهبر کره شمالی برای ارسال بقایای پیکر سربازان کشته شده آمریکایی در جنگ بین دو کره بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ تشکرکرد. دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت:‌ « از کیم جونگ اون رهبری که به قول خود عمل می کند تشکر می کنم. ممنون از اینکه سربازان عزیر ما را به وطن بازگرداندید.»

دونالد ترامپ همچنین با تشکر از نامه ارسالی کیم جونگ اون خواستار دیدار مجدد با رهبر کره شمالی شد.

رپیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون در دوازدهم ماه ژوئن برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند.

کیم جونگ اون ۲۴ روز پس از این دیدار در نامه ای به دونالد ترامپ از تلاشهای رپیس جمهوری آمریکا برای دیدار و گفتگو و خاتمه دادن به تنش ها بین دو کشور تشکر کرد. رهبر کره شمالی در بخشی از نامه خود به ترامپ نوشت:‌ «دیدار اول و بسیار مهم ما که با حضورتان انجام شد و بیانیه مشترکی که ۲۴ روز قبل در سنگاپور امضا کردیم عملا به مثابه نقطه آغازی در راهی مهم است. من از شما به خاطر تلاش‌های فعالانه و بی‌سابقه‌تان برای بهبود روابط دو کشور و نیز پایبندی کاملتان به بیانیه مشترک نهایت تقدیر را دارم.» 

دونالد ترامپ این نامه را روی صفحه توییتر خود منتشر کرد. وی با انتشار متن این نامه در صفحه شخصی‌اش در توییتر، نوشت: «یادداشت بسیار خوشایندی از رئیس کیم کره شمالی. پیشرفت عظیمی در جریان است.»

در پی دیدار رهبر کره مشالی با دونالد ترامپ در سنگاپور توافق نامه ای امضا شد که طی آن طرفین متعهد شدند به سمت خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه‌جزیره کره حرکت کنند و در عین حال ایالات متحده پذیرفت به کره شمالی ضمانت‌های امنیتی بدهد.

چهار نکته مهم این سند همکاری عبارت بود از:​ تعهد دو کشور به برقراری مناسبات تازه، تلاش مشترک دو کشور برای برقراری صلح باثبات و ماندگار در شبه جزیره کره، تعهد کره شمالی به تلاش در راه غیراتمی شدن کامل این شبه جزیره و تعهد آمریکا به اعطای ضمانت‌های امنیتی، و تعهد دو کشور به یافتن و تبادل بقایای اجساد اسرا و زندانیان جنگ کره.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معاون فورد، نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی شد

آمریکا بانک روسی را به دلیل مراوده با کره شمالی تحریم کرد

رئیس‌جمهوری کره جنوبی خواستار تشدید تلاش‌ها برای اتحاد دو کره شد