دولت اردوغان دارایی‌های دو وزیر آمریکا را در ترکیه مسدود می‌کند

دولت اردوغان دارایی‌های دو وزیر آمریکا را در ترکیه مسدود می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«آنها که فکر می‌کنند می‌توانند ترکیه را با زبان تهدید و تحریم وادار به عقب‌نشینی کنند نشان می‌دهند که ملت ترکیه را نشناخته اند.»

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز شنبه اعلام کرد این کشور در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده علیه آنکارا دارایی‌های دو وزیر آمریکا را در ترکیه مسدود خواهد کرد.

آقای اردوغان که روز شنبه در کنگره زنانِ حزب عدالت و توسعه در آنکارا سخن می‌گفت افزود:‌ «گام اخیر دولت ایالات متحده در ماجرای کشیش برانسون برازنده یک شریک استراتژیک نبود. ایالات متحده با این اقدام مرتکب یک بی‌احترامی جدی‌ شد.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس جمهوری ترکیه در بخشی دیگر از سخنان خود گفت‌: «ما تا دیروز عصر صبوری کردیم. امروز به دوستانم اعلام می‌کنم که ما دارایی‌های وزیر دادگستری و وزیر کشور ایالات متحده در ترکیه را مسدود می‌کنیم.» وی افزود : «آنها که فکر می‌کنند می‌توانند ترکیه را با زبان تهدید و تحریم وادار به عقب‌نشینی کنند نشان می‌دهند که ملت ترکیه را نشناخته اند.»

ایالات متحده با اعلام اینکه وزیر دادگستری و وزیر کشور ترکیه در نقض جدی حقوق بشر در پرونده کشیش اندرو برانسون سهیمند تحریم‌هایی را علیه این دو وزیر کابینه اردوغان اعمال کرده بود.

اندرو برانسون،‌ کشیش پروتستان اهل کارولینای شمالی در ایالات متحده، از بیست سال پیش فعالیت تبلیغاتی خود را در ترکیه آغاز کرده بود اما به تازگی به اتهام ارتباط با حزب کارگران کردستان، پ.کا.کا، فتح‌الله گولن و دست‌ داشتن در کودتای نافرجام این کشور در سال ۲۰۱۶ دستگیر شد.

حبس خانگی این کشیش از روز ۲۵ ژوئیه در ترکیه واکنش تند ایالات متحده و شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را در پی داشت.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارزش لیر ترکیه بار دیگر سقوط کرد

وزیر خارجه آمریکا وارد ترکیه شد

اردوغان درخواست آمریکا برای قطع روابط با حماس را رد کرد