اخراج سفیر کانادا از عربستان و قطع روابط بازرگانی دو کشور

اخراج سفیر کانادا از عربستان و قطع روابط بازرگانی دو کشور
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عربستان سعودی اعلام کرد به دلیل انتقادهای مکرر دولت اتاوا از وضعیت حقوق بشر در این کشور پادشاهی، ضمن اخراج سفیر کانادا تمامی روابط بازرگانی، معاملات و سرمایه‌گذاری‌های کانادا در این کشور را نیز به حال تعلیق درمی‌آورد.

آگهی

عربستان سفیر کانادا در ریاض را به دلیل «دخالت در امور داخلی» این کشور اخراج کرد.

عربستان سعودی روز یکشنبه ۱۴ مرداد اعلام کرد به دلیل انتقادهای مکرر دولت اتاوا از وضعیت حقوق بشر در این کشور پادشاهی، ضمن اخراج سفیر کانادا تمامی روابط بازرگانی، معاملات و سرمایه‌گذاری‌های کانادا در این کشور را نیز به حال تعلیق درمی‌آورد.

عربستان به سفیر کانادا ۲۴ ساعت فرصت داده تا خاک این کشور را ترک کند و سفیر خود در اتاوا را نیز برای رایزنی به ریاض فراخوانده است.

سفارت کانادا در ریاض اخیرا با انتشار یک توئیت ضمن اعلام «نگرانی شدید» دولت این کشور از موج تازه دستگیری کنشگران حقوق بشر در عربستان، خواستار «آزادی سریع» تمامی کنشگران حقوق بشر سعودی شده بود.

وزارت امور خارجه عربستان در صفحه توئیتر خود ضمن یادآوری «قاطعیت» محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در زمینه امور خارجی، نوشت که پادشاهی سعودی «هرگز نمی‌پذیرد که هیچ کشوری در امور داخلی‌اش دخالت کرده یا دستوری را به او تحمیل کند».

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا روز پنج‌شنبه ۱۱ مرداد گفته بود که شنیدن خبر زندانی شدن سمر بداوی برای او «بسیار هشداردهنده» بوده است. سمر بداوی که کنشگر برابری حقوق زنان و مردا در عربستان است، هفته پیش بازداشت شده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر کانادا: از عربستان سعودی عذرخواهی نمی‌کنیم

توقف همکاری‌های پزشکی عربستان و کانادا؛ درخواست کمک اتاوا از متحدان

سفیر عربستان در آمریکا ایران را به آلمان نازی تشبیه کرد