ناتو درباره کشته شدن نیروهای پلیس افغانستان در حمله هوایی تحقیق می‌کند

نیروهای ناتو در افغانستان
نیروهای ناتو در افغانستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس شورای ولایتی لوگر گفته است که «نیروهای خارجی» به اشتباه دو محل کنترل و بازرسی پلیس را هدف قرار داده اند که در جریان این حمله پانزده پلیس جان خود را از دست داده اند.

آگهی

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو تحقیقی را برای روشن شدن ماجرای مرگ ۹ پلیس افغان آغاز کرده است. مقامات کابل معتقدند این ۹ نفر هنگام نبرد با نیروهای طالبان در شرق افغانستان در جریان یک حمله هوایی که منشا آن کشوری خارجی بوده کشته شده اند.

به گفته نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان این بمباران هوایی نیمه شب سه شنبه در ولسوالی ازره، واقع در ولایت لوگر صورت گرفته و در جریان آن علاوه بر کشته شدن ۹ پلیس افغان ۱۴ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

این مقام دولتی کشور افغانستان همچنین در ادامه یادآور شده است که نبرد با طالبان در این منطقه ساعت ها به طول انجامید و هنگامی که پلیس درخواست نیروی کمکی کرده بود نیروهای خارجی به اشتباه مواضع آنان را مورد هدف قرار دادند. به گفته وزیر کشور افغانستان نیروهای طالبان نیز در جریان این درگیری تلفات سنگینی را متحمل شده اند.

از سوی دیگر حمید االله حمید، رئیس شورای ولایتی لوگر به خبرگزاری فرانسه گفته است که «نیروهای خارجی» به اشتباه دو محل کنترل و بازرسی پلیس را هدف قرار داده اند که در جریان این حمله پانزده پلیس جان خود را از دست داده اند.

رزولوت ساپورت، هیئت مامور ناتو در افغانستان تاکید کرده است که نیروهای آمریکایی «برای دفاع از نیروهای افغان» بخشی از ولسوالی ازره را هدف حمله هوایی قرار دادند اما این حمله تلفاتی به همراه نداشته است.

ایالات متحده آمریکا تنها کشور خارجی است که اقدام به حمله هوایی در افغانستان می کند.

سرهنگ مارتین او دونل، سخنگوی هیئت مامور ناتو در افغانستان پس از ادعای مقامات افغان مبنی بر کشته شدن شماری از نیروهای پلیس تاکید کرده است که در این زمنیه تحقیقات دقیقی در حال انجام است.

هیئت مامور افغانستان حدود شانزده هزار نفر را در جریان عملیات خود در کشور افغانستان به خدمت گرفته که این عملیات به طور مشخص به تعلیم، کمک و آموزش نیروهای نظامی افغانستان اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید:

ناتو نیروهای جدید به افغانستان اعزام می کند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله به مسجدی در گردیز افغانستان؛ ۳۹ کشته و ۸۰ زخمی

فرمانده آمریکایی ناتو آمادگی برای مذاکره مستقیم با طالبان را رد کرد

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد