فناوری تشخیص چهره در المپیک توکیو ضریب امنیتی را بالا می برد

فناوری تشخیص چهره در المپیک توکیو
فناوری تشخیص چهره در المپیک توکیو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس تست های انجام شده، امکان شناسایی و کنترل نظم و امنیت توسط سیستم تشخیص چهره دو و نیم برابر سریعتر از روش کلاسیک خواهد بود. تایید هویت و شناسایی هر فرد با این سیستم تنها در ۳ دهم ثانیه صورت می گیرد که روشی منحصر به فرد در جهان به حساب می آید.

آگهی

مسئولان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو تصمیم گرفته اند برای بالا بردن ضریب امنیتی این بازیها از فناوری تشخیص چهره استفاده کنند.

این سیستم با عملکرد فوق سریع قرار است در وسعتی بسیار گسترده در طول مسابقات مورد استقاده قرار گیرد.

ابزار کلی استفاده از این فناوری بسیار کوچک و در عین حال پر بازده است. ماشینی کوچک مجهز به یک دوربین در ورودی ۴۳ استادیوم محل برگزاری مسابقات، نقاط مختلف دهکده المپیک و سالن های برگزاری کنفرانس های خبری نصب می شود تا برگزار کنندگان به دو هدف کلی خود برای استفاده از این تکنولوژی نزدیک شوند.

تشوییشی ایواشیتا، مسئول برقراری امنیت در بازیهای المپیک توکیو در باره این دو هدف اینگونه توضیح می دهد: «ما به کمک تکنولوژی تشخیص چهره در وهله نخست به دنبال بالابردن ضریب امنیتی هستیم. از این سیستم همچنین می توان برای فرایند دسترسی به جایگاه های تعریف شده به طور موثرتری استفاده و بهره برداری کرد.»

بیشتر بخوانید:

شمارش معکوس در توکیو برای آغاز بازیهای المپیک

رونمایی از عروسک های نماد بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو

با توجه به اینکه چهره کلیه شرکت کنندگان در این تورنمنت اعم از ورزشکار، خبرنگار و مسئولان تیم ها برای این سیستم تعریف می شود دوربین ها در هر لحظه امکان شناسایی کامل و دقیق افراد حاضر در محل مسابقات را دارند و با توجه به اطلاعات درج شده در تراشه کارت های شناسایی، امکان سوءاستفاده از ID کارت‌ها، به همراه داشتن کارت های تقلبی و یا ورود غیر قانونی به محلی که صاحب کارت اجازه آنرا ندارد، تقریبا غیر ممکن می شود.

بر اساس تست هایی که پیش از این توسط برگزار کنندگان بازی های المپیک توکیو انجام شده، امکان شناسایی و کنترل نظم و امنیت توسط سیستم تشخیص چهره دو و نیم برابر سریعتر از روش کلاسیک خواهد بود. تایید هویت و شناسایی هر فرد با این سیستم تنها در ۳ دهم ثانیه صورت می گیرد که روشی منحصر به فرد در جهان به حساب می آید.

اطلاعات محتوایی و تصویری از ۳۰۰ هزار ورزشکار، روزنامه نگار و کادر فنی و سازمانی تیم های شرکت کننده قرار است در حافظه این سیستم ثبت و عملیاتی شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابداع روش تشخیص دروغگویی با استفاده از تعقیب حرکت عضلات چشم

نخستین کاربرد سامانه چهره‌نگاری برای حضور و غیاب دانش‌آموزان

از باله تا آرت دکو؛ نگاهی به زیبایی‌های عرصهٔ هنر در توکیوی امروز