چلسی گران‌ترین دروازه‌بان جهان را به خدمت گرفت

چلسی گران‌ترین دروازه‌بان جهان را به خدمت گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با قطعی شدن انتقال تیبو کورتوآ به رئال مادرید، چلسی با پرداخت ۸۰ میلیون یورو، کپا آریزابالاگا دروازه‌بان جوان اتلتیک بیلبائو را به خدمت گرفت.

آگهی

باشگاه اتلیتکو بیلبائو رسما اعلام کرد، چلسی با پرداخت بند فسخ ۸۰ میلیون یورویی، کپا آریزابالاگا، دروازه‌بان این تیم را به خدمت گرفت.

کپا آریزابالاگا، جانشین تیبو کورتوایی می شود که با مبلغ ۳۹ میلیون یورو راهی رئال مادرید خواهد شد. کپا تا سال ۲۰۲۵ با اتلتیک بیلبائو قرارداد داشت و بند آزادسازی وی به همین دلیل ۸۰ میلیون یورو بود

مراحل انتقال کپا آریزابالاگا، دروازه بان ۲۳ ساله اتلتیک بیلبائو و تیم ملی اسپانیا به چلسی به پایان رسیده است و او می تواند به زودی راهی لندن شود. کپا آریزابالاگا به زودی با هواپیمایی شخصی راهی لندن خواهد شد.

به این ترتیب کپا رکورد گران‌ترین دروازه‌بان جهان را به نام خود ثبت خواهد کرد. پیش از این جیانلویجی بوفون به مدت دو دهه رکورد گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ را به نام خود داشت که با ۵۲.۸۸ میلیون یورو سالها در این جایگاه قرار داشت. تا اینکه در ۲۰ ژوئیه باشگاه لیورپول با پرداخت ۶۲.۵ میلیون یورو به باشگاه رم ایتالیا که با پاداش‌ها تا ۷۳.۵ میلیون یورو هم قابل افزایش است آلیسون بکر، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی برزیل را به خدمت گرفت و رکورد گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال را شکست.

بیشتر بخوانید:

اما این رکورد تنها ۲۰ روز باقی ماند و با قطعی شدن انتقال کپا به چلسی، این دروازه‌بان جوان و باشگاه لندنی، با ۸۰ میلیون یورو، رکورد گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال را جابه جا کردند.

گفتنی است، تیبو کورتوآ، گلر ملی‌پوش تیم ملی فوتبال بلژیک که چندین سال سنگربانی آبی‌های لندن را بر عهده داشت، پس از پایان جام جهانی، اعلام کرده بود که دیگر نمی‌خواهد در این تیم باقی بماند و دوست دارد فوتبالش را در جمع کهکشانی‌های مادرید دنبال کند. کورتوآ که در سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ تجربه حضور در مادرید را داشته است، بار دیگر به این شهر بازخواهد گشت، با این تفاوت که این‌بار به جای حضور در دروازه اتلتیکو، باید سنگربانی رئال را عهده دار باشد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج یک مطالعه: مغز دروازه‌بان‌ها دنیا را به طور متفاوتی درک می‌کند

کریستیانو رونالدو با جدایی از رئال مادرید به یوونتوس پیوست

کاستا از چلسی رفتنی شد