سوئیس از شرکت‌های خود خواست با وجود تحریم‌ها، به تجارت با ایران ادامه دهند

سوئیس از شرکت‌های خود خواست با وجود تحریم‌ها، به تجارت با ایران ادامه دهند
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با توقف فعالیت چندین شرکت سوئیسی در ایران، دولت این کشور از موسسات بازرگانی خود خواست با وجود اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا به تجارت با ایران ادامه دهند.

آگهی

همزمان با توقف فعالیت چندین شرکت سوئیسی در ایران در پی آغاز تحریم‌ها، دولت این کشور از موسسات بازرگانی خود خواست با وجود تحریم‌ها به تجارت با ایران ادامه دهند.

فابین مینفیش، وزیر اقتصاد سوئیس، گفت: «تصمیم آمریکا درباره تحریم‌های ایران وضعیت قانونی در سوئیس را در قبال ایران تغییر نخواهد داد.»

ایالات متحده پیشتر شرکت‌های بازرگانی طرف معامله با ایران را تهدید کرده بود که در صورت ادامه تجارت با ایران هدف تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار می‌گیرند.

آقای مینفیش گفت دولت سوئیس از منافع اقتصادی سوئیس دفاع می‌کند اما نمی‌تواند شرکت‌ها را وادار به واکنش واحدی نسبت به شرایط جدید بکند.

او ادامه داد: «سوئیس متاسف است که وضعیت تحریم‌های ایران بار دیگر رو به بدتر شدن گذارده است.»

در پی خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، چندین شرکت سوئیسی از جمله بانک بی‌سی‌پی این کشور و شرکت واگن‌سازی اشتدلر ریل فعالیت‌های خود را در ایران متوقف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر شرکت سوئیسی «نستله»، بزرگترین شرکت غذایی جهان، که در ایران شیرخشک، بسته‌ غلات و آب‌معدنی تولید می‌کند اعلام کرده است که تحریم‌های آمریکا ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های این شرکت در ایران ندارد.

سخنگوی نستله، که ۸۱۸ کارگر مشغول به کار در واحدهای تولیدی خود در ایران و به ویژه در کارخانه تولید غلات و شیرخشک در قزوین دارد، به خبرگزاری رویترز گفت: «ما تحولات سیاسی مرتبط با تحریم‌ها علیه ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم. در مرحله کنونی اثر مستقیمی بر تجارت ما وجود ندارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایجاد کانال مالی سوئیس با ایران در اسرع وقت

شرکت راه آهن و اپراتور ارتباطی آلمان، ایران را ترک می‌کنند

تهران بیانیه قدرت‌های اروپایی در محکومیت پرتاب موشک ماهواره‌بر «قائم۱۰۰» را «مداخله‌جویانه» خواند