کارگردان «وانسا» از خاطرات خود با جیان کارلو، نویسنده متن این اپرا می‌گوید

با همکاری
کارگردان «وانسا» از خاطرات خود با جیان کارلو، نویسنده متن این اپرا می‌گوید
نگارش از Katharina Rabillon
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کیت وارنر رابطه‌ای نزدیک با جیان کارلو منوتی، آهنگساز ایتالیایی، نویسنده متن اپرای وانسا و شریک زندگی ساموئل باربر داشت. با او درباه خاطراتش با این آهنگساز ایتالیایی صحبت کردیم:

کیت وارنر، کارگردان برجسته بریتانیایی پس از چندین دهه اپرای وانسا اثر ساموئل باربر را به روی صحنه برد. او رابطه‌ای نزدیک با جیان کارلو منوتی، آهنگساز ایتالیایی، نویسنده متن اپرای وانسا و شریک زندگی ساموئل باربر داشت. با آقای وارنر درباه خاطراتش با این آهنگساز ایتالیایی صحبت کردیم: 

کیت وارنر در اینباره می‌گوید: «من ۱۵ تا ۲۰ سال پیش با او زمانی آشنا شدم که در دهه ۸۰ زندگی‌اش بود. خوب او را می‌شناختم و یک تابستان در آپارتمان مجاور باغ او زندگی می‌کردم. حدود ساعت ۹ شب برایم دست تکان می‌داد که بیا با هم شام بخوریم. و شما با مردی شیک پوش سر میز می‌نشستی که حتی در هوای بسیار گرم تابستان هم کت و شلواری دست دوز با پیراهن و پاپیون به تن داشت.»

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید **

آقای وارنر ادامه می‌دهد: «بعد او صحبت می‌کرد. دوست داشت که از اتفاقاتی که آن زمان در تئاتر می‌افتاد، چیزهایی که دیده بود و اتفاقات لندن، نیویورک و به خصوص از زندگی خودش صحبت کند. من فکر می‌کنم وقتی پیر می‌شوی دوست داری خاطرات را یادآوری کنی. حرف‌های او بهترین و خیره‌کننده ترین داستان‌ها و حکایت‌ها درباره خودش و آشنایانش بود.»

کاگردان اپرای وانسا می‌گوید:‌ «من با او درباره وانسا صحبت کردم چون همیشه دوست داشتم این اثر را روی صحنه ببرم. سال‌ها سعی کردم سالن‌های اپرای مختلف را به اجرای آن قانع کنم و نهایتا سالن گلیندبورن آنقدر دیوانه بود که به آن تن داد. من از او سوالات بسیاری پرسیدم و فهمیدم که چه چیزهای برای خود او و برای ساموئل باربر فقید مهم بوده است. امیدوارم و می‌دانم که کاری را انجام داده‌ام که به او حس خوبی می‌داد.»

**بیشتر بخوانید: **اپرای فراموش شده و رازآلود «وانسا» در جشنواره گلیندبورن به روی صحنه رفت

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارسیفال، اپرای «عرفانی و رازآلود» واگنر در مونیخ به روی صحنه رفت

خوانندگان اپرای پارسیفال از تجربه بی‌نظیر خود می‌گویند

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان