کرملین: کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر یکشنبه امضاء می شود

کرملین: کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر یکشنبه امضاء می شود
Copyright آرشیو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مذاکرات برای دستیابی به سند حقوقی دریای خزر بیش از دو دهه به طول انجامید.

آگهی

روسیه در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام کرد که کنوانسیون وضعیت حقوقی بزرگترین دریاچه جهان روز یکشنبه به امضاء خواهد رسید.

مذاکرات برای دستیابی به سند حقوقی دریای خزر بیش از دو دهه به طول انجامید. گروهی از سیاستمداران و کارشناسان در ایران طی روزهای اخیر مخالفت خود را با امضای کنوانسیون وضعیت حقوق خزر در «شرایط فعلی» اعلام کرده بودند. از جمله آنها می توان به عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت محمد خاتمی (دولت های هفتم و هشتم) اشاره کرد که در صفحه توئیتر خود به این موضوع اعتراض کرد.

توئیتر

نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر در شهر بندری «آکتاو» در جمهوری قزاقستان برگزار خواهد شد. سران کشورهای ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان در این نشست شرکت خواهند کرد.

حسن روحانی به گفته پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس سران کشورهای همسایه دریای خزر با رئیس جمهوری قزاقستان و برخی سران دیگر حاضر در نشست دیدار و گفتگو خواهد کرد.

یکی از موضوعات مورد بحث در نشست سران کشورهای همسایه دریای خزر «تروریسم» خواهد بود. برخی گزارشها حاکی است که شرکت کنندگان در نشست تفاهم نامه ای در مورد «مبارزه با تروریسم» به امضاء خواهند رساند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرکت بریتانیایی ۲۸ میلیارد دلار در میدان گازی جمهوری آذربایجان سرمایه‌گذاری می‌کند

زنگ خطر حذف ایران از جاده ابریشم

چرا اصلاح‌طلبان روسیه را شریکی غیر قابل اطمینان برای ایران می‌دانند؟