دبیرکل سازمان ملل حمله موشکی ائتلاف سعودی به کودکان یمنی را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل حمله موشکی ائتلاف سعودی به کودکان یمنی را محکوم کرد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دبیرکل سازمان ملل حمله موشکی ائتلاف سعودی به کودکان یمنی را محکوم کرد

آگهی

دبیرکل سازمان ملل حمله هوایی روز پنجشنبه ائتلاف عربی به یمن را محکوم کرد. آنتونیو گوترش خواستار تحقیقات فوری و مستقل در مورد حمله موشکی عربستان سعودی و متحدانش به صعده در شمال یمن شد که طی آن دهها غیرنظامی از جمله چندین زن و کودک جان باختند.

فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل با قرائت بیانیه آقای گوترش تاکید کرد همه طرفهای درگیر در حین عملیات نظامی باید از هدف قرار دادن غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی اجتناب کنند.

روز پنجشنبه ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یک حمله موشکی به بازاری محلی در شمال صعده یک اتوبوس حامل دانش آموزان را هدف قرار داد. در این حمله دهها کودک که غالبا کمتر از ده سال سن داشتند، کشته شدند. صلیب سرخ تعداد قربانیان را ۲۹ کودک و مجروحان را ۳۰ دانش آموز اعلام کرده است.

صندوق کودکان سازمان ملل هم در واکنش به کشته شدن کودکان در این حمله با ابراز نگرانی از این موضوع از لزوم توقف خشونت علیه کودکان سخن گفته است. یونیسف در صدد به دست آوردن جزئیات این حمله است.

بیشتر بخوانید:

جت‌های سعودی اتوبوس دانش آموزان یمنی را هدف قرار دادند

این در حالیست که ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی ضمن «مشروع» دانستن این حمله، هدف آنرا سکوهای پرتاب موشک حوثی ها عنوان کرده است.

در حملات موشکی روز گذشته حوثی ها به جیزان عربستان دستکم یک نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شده بودند. نیروهای دفاعی عربستان می گویند موشک را رهیگری و در هوا منهدم کرده اند و تلفات و خسارات ناشی از فرود قطعات موشک منهدم شده در یک منطقه مسکونی و برخورد آنها با ساکنان بوده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بیشتر بخوانید:

عربستان از انهدام موشک شلیک شده از یمن در نزدیکی ریاض خبر داد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناراحتی و اشک نماینده سازمان ملل در يمن هنگام بازدید از بیمارستانی در صنعا

کودکان جانباخته حمله هوائی ائتلاف عربستان به یمن به خاک سپرده شدند

«حوثی‌ها» یک کشتی تجاری مرتبط با آمریکا را با دو موشک هدف قرار دادند