سفیر آمریکا در لندن: وقت عبور از برجام رسیده، به ما بپیوندید

سفیر آمریکا در لندن: وقت عبور از برجام رسیده، به ما بپیوندید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایران باید در رفتار خود تغییری محسوس و پایدار بوجود بیاورد و مانند یک کشور نرمال رفتار کند.

آگهی

ایالات متحده روز یکشنبه از بریتانیا خواست پشتیبانی از برجام را متوقف کند و در عوض برای پیشگیری از «تهدیدهای جهانی ایران» به واشنگتن بپیوندد.

وودی جانسون، سفیر ایالات متحده در بریتانیا اعلام کرد:‌ «ما از بریتانیا می‌خواهیم تا قدرت سیاسی و تأثیر برجسته‌اش را به کار گیرد و به ما بپیوندد؛ همچنانکه ما تلاشی جهانی را برای رسیدن به یک واقعا جامع هدایت می‌کنیم.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی با تأکید بر آنکه وقت عبور از «توافق‌نامه مشکل‌دارِ سال ۲۰۱۵» رسیده،‌ ایران را به راه‌اندازی «جنگ‌های نیابتی و فعالیت‌های شرورانه» در منطقه متهم کرد و گفت این کشور باید در رفتار خود تغییری محسوس و پایدار بوجود بیاورد و مانند یک کشور نرمال رفتار کند.

الیستر برت،‌ مسئول امور خاورمیانه دولت بریتانیا هفته پیش اعلام کرده بود این کشور درباره موضوع برجام با آمریکا همراه نخواهد شد. وی تأکید کرد دولت این کشور تلاش دارد منافع شرکت‌های بریتانیایی در ایران را با وجود تحریم‌های آمریکا حفظ کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در ماه مه با وجود مخالفت همپیمانان اروپایی‌اش از برجام خارج شد. وی تحریم‌های معلق شده علیه ایران را دوباره برقرار کرد و تحریم‌های تازه‌ای نیز علیه این کشور وضع کرد.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هفته گذشته تصریح کرد خروج آمریکا از برجام غیرقانونی بوده و ایران در برابر کارزار تازه ایالات متحده برای تحریم فروش نفت ایران تسلیم نخواهد شد.

ایران پیوسته آمریکا را به نقض یکسویه این پیمان بین‌المللی متهم کرده و تاکنون حاضر نشده است با دولت آمریکا برای رسیدن به توافقی‌ تازه گفتگو کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: هر که با ایران معامله کند، با آمریکا معامله نخواهد کرد

حسن روحانی در واکنش به پیشنهاد ترامپ: مذاکره همزمان با تحریم معنایی ندارد

تهران بیانیه قدرت‌های اروپایی در محکومیت پرتاب موشک ماهواره‌بر «قائم۱۰۰» را «مداخله‌جویانه» خواند