رونمایی از موشک «فاتح مبین» در ایران

استعفای وزیر شیلات نروژ به دلیل انتقادها از سفرش به ایران
استعفای وزیر شیلات نروژ به دلیل انتقادها از سفرش به ایران Copyright خبرگزاری تسنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این موشک نقطه‌زن زمینی و دریایی که دارای سر جستجوگر پیشرفته و هوشمند است، یک تولید صد در صد داخلی محسوب می‌شود که توسط کارشناسان وزارت دفاع ساخته و وارد چرخه تولید شده است.

آگهی

وزارت دفاع ایران روز دوشنبه از نسل جدیدی از موشک بالستیک کوتاه برد رونمایی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری مهر، نسل جدید موشک فاتح ۱۱۰ که «فاتح مبین» نام دارد، می‌تواند از تمامی موانع و سدهای ضدموشکی عبور کند و در همۀ ساعات شبانه‌روز و شرایط محیطی و جنگ الکترونیک، مواضع مد نظر را روی زمین و دریا تشخیص داده و هدف قرار دهد.

این موشک نقطه‌زن زمینی و دریایی که دارای سر جستجوگر پیشرفته و هوشمند است، یک تولید صد در صد داخلی محسوب می‌شود که توسط کارشناسان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ساخته و وارد چرخه تولید شده است.

به گزارش تسنیم، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در مراسم رونمایی از این موشک گفت: «متخصصان متعهد و توانمند سازمان هوافضای وزارت دفاع با تلاش جهادی و شبانه‌روزی توانستند با به حداقل رساندن زمان ایده تا محصول، در زمانی کوتاه و متناسب با نیاز عملیاتی نیروهای مسلح، موشک چابک، رادارگریز، تاکتیکی و نقطه‌زن فاتح مبین را طراحی، نمونه‌سازی و با موفقیت تست و آزمایش کنند.»

برنامۀ موشکی ایران یکی از موضوعات چالش برانگیز این کشور در سطح بین‌الملل و یکی از دلایل خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی است. دونالد ترامپ تاکید کرده است که هر نوع توافق جدیدی با ایران باید موضوعات موشکی و تهدیدهای امنیتی این کشور در منطقۀ خاورمیانه را دربر بگیرد.

توسۀ برنامۀ موشکی ایران در حالی انجام می‌شود که با وجود هشدارهای قدرتهای جهان، تهران اصرار دارد که هر نوع فعالیتی در این باره با هدف تقویت توان دفاعی کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

منابع عراقی و غربی: ایران به متحدان شیعه خود در عراق موشک بالستیک داده است

گزارش تصویری از مانور و به زمین نشستن نخستین هواپیمای جنگی ساخت ایران

ترامپ: پایبندی ایران به برجام را تایید نمی کنیم؛ علیه سپاه تحریم های شدیدی اعمال می کنیم