نوجوان ۱۴ ساله کاندیدای انتخابات فرمانداری در آمریکا

نوجوان ۱۴ ساله کاندیدای انتخابات فرمانداری در آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک نوجوان ۱۴ ساله در ایالت ورمونت آمریکا برای انتخابات فرمانداری کاندیدا شده است.

آگهی

انتخابات فرمانداری در ایالت ورمونت آمریکا یک کاندیدای عجیب دارد. نامزدی که آنقدر جوان است که هنوز مدرسه‌اش را هم به پایان نرسانده است.

این نوجوان ۱۴ ساله اتان سنابورن نام دارد. او ایده‌های زیادی هم برای خودش دارد: «ما باید رهبری داشته باشیم که به ورمونت گوش کند، نه اینکه ورمونت به رهبر گوش کند.»

ایالت ورمونت هیچ محدودیت سنی برای نامزد شدن برای فرمانداری تعیین نکرده است و تنها شرط برای کاندیداتوری این است که فرد باید ۵ سال در این ایالت زندگی کرده باشد. اتان سانبورن روز سه‌شنبه۱۴ اوت در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها رقابت می‌کند و اصلی ترین رقیبش، کریستین هالکیست است که در صورت پیروزی، نخستین شهروند دوجنسیتی به شمار می‌رود که در آمریکا به مقام فرمانداری می‌رسد. 

اتان سانبورن می‌گوید الگوی سیاسی او جان اف کندی است.

بیشتر بخوانید:

فیل اسکات فرماندار کنونی جمهوری خواه ایالت ورمونت با انتقاد از کاندیداتوری این نوجوان گفته است: «کسی که می‌خواهد فرماندار باشد، باید حداقل گواهینامه رانندگی داشته باشد، این [نبود سن حداقل] یک خلا قانونی است و باید هرچه سریعتر برطرف شود.»

برنامه انتخاباتی اتان سانبورن به شدت چپ گرایانه است و گفته می‌شود برگرفته از برنامه‌های برنی سندرز، سناتور سوسیالیست این ایالت است.

این نوجوان ۱۴ ساله می‌گوید به تمام مناطق ایالت ورمونت سفر کرده و تقریبا هیچکس به او نگفته که برای تصدی فرمانداری کودک است.

خانواده او تاثیر چندانی بر کمپین انتخاباتی این کودک نداشته‌اند. والدین اتان می‌گویند: می‌دانستند که پسرشان چنین فکرهایی در سر دارد، اما نمی‌دانستند او قصد دارد نامزدی خود برای انتخابات فرمانداری را رسما اعلام کند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«طرفداران سندرز به آغوش حزب دموکرات برمی گردند»

آمریکا؛ جستجو در ایالت ورمونت برای یافتن دو قاتل گریخته از زندان

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند