صدور ممنوعیت تردد «بی‌ام‌و»؛ کره‌جنوبی دادخواست رسمی تهیه کرد

صدور ممنوعیت تردد «بی‌ام‌و»؛ کره‌جنوبی دادخواست رسمی تهیه کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت حمل و نقل کره‌جنوبی از روز سه شنبه تردد حدود ۲۰ هزار خودرو سواری «بی‌ام‌و» را تحت تاثیر نگرانی‌های عمومی نسبت به وقوع آتش سوزی در موتور آنها، ممنوع کرد.

آگهی

وزارت حمل و نقل کره‌جنوبی از روز سه شنبه تردد حدود ۲۰ هزار خودرو سواری «بی‌ام‌و» را تحت تاثیر نگرانی‌های عمومی نسبت به وقوع آتش سوزی در موتور آنها، ممنوع کرد.

این ممنوعیت تردد پس از آن اعمال شد که طی ماه ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی موتور ۲۷ سواری بی‌ام‌و در خیابان‌های کره‌جنوبی طعمه حریق شد. واحد تولید شرکت بی ام و در کره جنوبی هفته گذشته از مشتریان خود بایت بروز این اخلال عذرخواهی کرد و اطلاعیه فراخوان ۱۰۶ هزار سواری مدل ۵۲۰دی را که موتوری دیزلی دارد، منتشر کرد.

در پی اعلام فراخوان شرکت بی ام و، وزارت حمل و نقل کره‌جنوبی نیز تردد ۲۰ هزار خودروی دیگر مدل ۵۲۰ دی را که هنوز موعد بررسی‌های ایمنی موتور آنها از سوی شرکت اعلام نشده، ممنوع کرد.

بیشتر بخوانید:۳۲۰ هزار خودرو بی‌ام‌و در پی نقص فنی منجر به آتش‌سوزی از بازار جمع می‌شود

همزمان با اعلام این ممنوعیت، کیم هیون می، وزیر حمل و نقل کره‌جنوبی از صاحبان خودروهای بی‌ام‌و خواست تا به منظور جلوگیری از بروز حوادث خسارتبار از اطلاعیه وزارت حمل و نقل تبعیت کنند.

با این حال آقای کیم تاکید کرد که این ممنوعیت شامل حال مالکان خودروهای دارای ایراد فنی نمی‌شود و آنها می‌توانند برای انجام بررسی فنی، خودروی خود را به مراکز فنی شرکت بی‌ام‌و برسانند. او همچنین یادآور شد که به محض اتمام بررسی‌های فنی شرکت تولیدکننده، این ممنوعیت لغو خواهد شد و اعلام آن صرفا برای افزایش ایمنی شهروندان بوده و قصدی مبنی بر تعریف جرم علیه آنها وجود نداشته است.

پیشتر شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان دلیل بروز این نقص فنی را بروز مشکل در خروجی اگزوز سیستم احتراق موتور این خودرو اعلام کرده بود. با این وجود دولت کره جنوبی در تدارک پیگیری حقوقی این رخداد است. به طوری که وزیر حمل و نقل کره‌جنوبی خطاب به مالکان خودروهای دارای نقص فنی اعلام کرده که تا پیش از ۱۵ ماه اوت دادخواست تهیه شده دولت از طریق پست الکترونیک برای آنها ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:فراخوان بیش از سیصدهزار خودرو «بی ام و» به دلیل نقص فنی مرگبار

شرکت بی ام و طی پنج سال گذشته صادرات خود به کره‌جنوبی را دو برابر کرده و به رقم ۵۹ هزار و ۶۲۴ دستگاه رسانده است.

هر چند کره‌جنوبی به عنوان دوازدهمین بازار خودروی جهان، بازاری کوچک برای بی‌ام‌و محسوب می‌شود ولی بازار اصلی و پرسود دو شرکت خودروسازی هیوندایی و کیاموتورز محسوب می‌شود.

پیشتر نیز شرکت خودروسازی «بی‌ام‌و» آلمان اعلام کرده بود که ۳۲۴ هزار سواری دیزلی خود را در پی تشخیص نقص فنی منجر به آتش‌سوزی از سراسر اروپا جمع خواهد کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نقص فنی دریم لاینرهای بوئینگ در ژاپن

فراخوان تویوتا برای جمع آوری خودروهای دارای نقص فنی

انحراف و واژگونی یک دستگاه اتوبوس در شرق آلمان دست کم ۵ کشته برجای گذاشت