سقوط پایگاه نظامی «چینایی‌ها» در شمال افغانستان در پی حملات طالبان

 فاریاب
فاریاب Copyright خبرگزاری افق
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گفته می‌شود سقوط این پایگاه پس از آن روی داد که بیش از ٤٠ نیروی امنیتی خود را تسلیم طالبان کردند.

آگهی

نیروهای طالبان توانستند سرانجام شامگاه دوشنبه و پس از دو روز درگیری در شمال افغانستان، پایگاه نظامی «چینایی‌ها» را به کنترل خود درآورند.

این پایگاه در ولسوالی غورماچ در استان فاریاب قرار دارد و بنا بر اعلام سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در جریان این حملات دست‌کم ١٧ سرباز کشته شده‌اند. این حملات شماری زخمی و اسیر نیز بر جای گذاشته است.

گفته می‌شود سقوط این پایگاه پس از آن روی داد که بیش از ٤٠ نیروی امنیتی خود را تسلیم طالبان کردند.

نیروهای طالبان با کنترل بر این کمپ ارتش، شمار قابل توجهی تانک و مهمات نظامی به دست آورند. در جریان این حملات ۳۰ شبه‌نظامی طالبان نیز کشته شدند.

محمد طاهر رحمانی، رئیس شورای ولایتی فاریاب نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرد که حمله در روز یکشنبه آغاز شده است. او با اشاره به تلاش‌ها برای بازپس گیری آن می‌گوید: «ما هنوز نتوانسته‌ایم وارد پایگاه شویم. بخش بزرگی از این پایگاه هنوز در کنترل طالبان است.»

حمله طالبان به پایگاه «چینایی‌ها» در شمال افغانستان همزمان با حملات آنها به ولایت غزنی در جنوب شرق این کشور انجام شد؛ ولایت غزنی در مسیر شاهراه اتصال کابل به جنوب این کشور قرار دارد و از این رو کنترل بر آن برای طالبان مهم است.

در جریان درگیری‌های دو روز گذشته در شهر غزنی نیز صدها نفر کشته و زخمی شدند و نیروهای افغان مجبور شدند برای بازپس گیری شهر از نیروی هوایی آمریکا کمک بگیرند.

به گفتۀ آن دسته از اهالی غزنی که موفق به فرار از شهر شده‌اند، طالبان آب و برق و امکانات ارتباطی را قطع کرده است و در جریان این حملات تجهیزات پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها غارت شده و فروشگاهها، خانه‌ها و ساختمان‌های دولتی نابود شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کابل با رد گفتگوهای صلح مسکو خواستار گفتگوی مستقیم با طالبان شد

بلچراغ افغانستان به دست طالبان سقوط کرد

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد