حمله طالبان به یک پاسگاه نظامی در بغلان افغانستان؛ دست‌کم ۴۴ نفر کشته شدند

An Afghan police checkpoint
An Afghan police checkpoint Copyright REUTERS/Mohammad Ismail
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حملۀ بغلان سومین حمله بزرگ شبه نظامیان طالبان در این هفته، پس از حملات مرگبار غزنی و فاریاب با هدف تحت فشار گذاشتن دولت مرکزی این کشور است.

آگهی

حمله نیروهای طالبان به یک پاسگاه نظامی در ولسوالی بغلان در شمال افغانستان دست‌کم ۴۴ کشته برجای گذاشت؛ قربانیان ۵ نیروی پلیس و ۳۵ سرباز بودند.

این حمله در نیمه شب سه‌شنبه روی داد و تا اولین ساعات بامداد چهارشنبه نیز ادامه داشت.

حملۀ بغلان سومین حمله بزرگ شبه نظامیان طالبان در این هفته، پس از حملات مرگبار غزنی و فاریاب با هدف تحت فشار گذاشتن دولت مرکزی این کشور است.

حملۀ بغلان پس از آن روی داد که نیروهای طالبان موقعیت برتری را که در شهر غزنی پس از چهار روز نبرد به دست آورده بودند از دست دادند و بار دیگر این شهر به کنترل نیروهای دولتی درآمد. در جریان درگیری‌های غزنی دهها تن کشته و زخمی شدند و بخش قابل توجهی از شهر نیز ویران شد.

این درگیری‌ها همچنین باعث کمیابی آب، دارو و مواد غذایی شد و درنهایت باعث شد که تنها حدود ۲۰ درصد از ساکنان غزنی به آب آشامیدنی دسترسی داشته باشند. اگرچه بسیاری از مردم موفق به فرار از شهر و درگیری‌ها شدند اما همچنان ساکنان زیادی در خانه‌هایشان در میانۀ نبرد میان شبه نظامیان و نیروهای دولتی گیر افتاده‌ بودند.

علاوه بر این سه حملۀ بزرگ، نیروهای طالبان در شاهراه کابل – کندهار واقع در ولایت زابل در جنوب افغانستان نیز به نیروهای پلیس حمله کردند که در پی آن هفت نیروی پلیس کشته و دو نفر شدند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله طالبان به پلخمری؛ در ولایت بغلان افغانستان چه می‌گذرد؟

استعفای چهار مقام امنیتی افغانستان

داعش مسئولیت حمله به مرکز آموزشی «موعود» در غرب کابل را برعهده گرفت