ده‌ها پناهجو پس از ۵ روز سرگردانی از کشتی آکواریوس در مالت پیاده شدند

ship Aquarius
ship Aquarius Copyright  REUTERS/Darrin Zammit Lupi
Copyright  REUTERS/Darrin Zammit Lupi
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اجازۀ لنگر انداختن این کشتی در مالت، پس از توافق این کشور با پنج کشور اروپایی عملی شد و علاوه بر این ۱۴۱ نفر، ۱۱۴ مهاجر دیگر نیز با کشتیِ دیگری وارد ساحل مالت شدند.

آگهی

سرانجام پس از پنج روز سرگردانی در دریای مدیترانه، کشتی نجات آکواریوس نیمروز چهارشنبه در ساحل والتا، پایتخت مالت پهلو گرفت و به این ترتیب ۱۴۱ مهاجر این کشتی توانستند یکی از خطرناکترین بخش‌های سفر خود به اروپا را پشت سر بگذارند.

اجازۀ لنگر انداختن این کشتی در مالت، پس از توافق این کشور با پنج کشور اروپایی عملی شد و علاوه بر این ۱۴۱ نفر، ۱۱۴ مهاجر دیگر نیز با کشتیِ دیگری وارد ساحل مالت شدند.

بر اساس توافق این شش کشور، قرار است فرانسه و اسپانیا هر کدام ۶۰ نفر از این مهاجران، آلمان ۵۰ نفر، پرتغال ۳۰ نفر و لوکزامبورگ ۵ نفر از آنها را بپذیرند؛ ۵۰ مهاجر نیز در مالت باقی خواهند ماند.

این کشورها نمایندگانی را به مالت فرستاده‌اند تا با توجه به شرایط هر کشور برای پذیرش پناهجویان، کارهای مربوط به گزینش تازه واردان و انتقال آنها به این کشورها را انجام دهند.

REUTERS/Guglielmo Mangiapane
مهاجران در کشتی آکواریوسREUTERS/Guglielmo Mangiapane

کشتی نجات آکواریوس در اجارۀ سازمان خیریۀ آلمانی-فرانسوی‌ «اس‌اواس مدیترانه» و سازمان پزشکان بدون مرز است.
کارکنان کشتی این ۱۴۱ مهاجر را جمعۀ گذشته در حالی که سوار دو قایق چوبی بودند، در نزدیکی ساحل لیبی پیدا کردند. نیمی از این مهاجران، زیر سن قانونی و یک سوم آنها نیز زن هستند.

فردریک پنارد، مسئول عملیاتهای آکواریوس با استقبال از همکاری کشورهای اروپایی برای پذیرش این مهاجران گفت: «همکاری میان کشورهای مهم اتحادیه اروپا نشان‌دهندۀ این موضوع است که کشورها درک کرده‌اند که مشکل مهاجران یک مشکل مشترک است.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادستان ایتالیا دستور توقیف آکواریوس، کشتی امداد به پناهجویان را صادر کرد

بیش از صد پناهجو با گذر از حصار مرزی به زور وارد خاک اسپانیا شدند

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»