اسرائیل گذرگاه اصلی نوار غزه را به طور کامل باز کرد

اسرائیل گذرگاه  «أبو سالم» در نوار غزه را به طور کامل بازگشایی کرد
اسرائیل گذرگاه «أبو سالم» در نوار غزه را به طور کامل بازگشایی کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دهها کامیون حامل مواد اولیه از جمله چند تانکر سوخت رسان اجازه عبور از ترمینال كرم «أبو سالم»، تنها گذرگاه عبور کالا میان اسرائیل و نوار غزه را دریافت کردند.

آگهی

اسرائیل روز چهارشنبه تنها گذرگاه ورود کالا به سوی نوار غزه را باز کرد. این اقدام اسرائیل را می توان نشانه‌ای برای بازگشت موقت آرامش به این منطقه تحت تحریم فلسطینیان پس از تنش های شدید ماه‌های اخیر قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دهها کامیون حامل مواد اولیه از جمله چند تانکر سوخت رسان اجازه عبور از ترمینال كرم «أبو سالم»، تنها گذرگاه عبور کالا میان اسرائیل و نوار غزه را دریافت کردند.

این گذرگاه در پی درگیری و تنش های شدید در طول نوار غزه از ماه مه به کلی بسته شده بود.

بیشتر بخوانید:

مقامات اسرائیلی پس از آن در نهم ژوئیه تصمیم گرفتند به جز محموله‌های سوختی به دیگر کامیون های حامل کمک های انسانی از جمله دارو، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی اجازه عبور دهند.

دولت اسرائیل روز سه شنبه گذشته اعلام کرده بود اگر آرامش چند روز گذشته حاکم در منطقه تداوم داشته باشد این گذرگاه را به طول کامل باز خواهد کرد.

گسترش یافتن مجدد وسعت محیط در نظر گرفته شده برای ماهیگیری در سواحل مدیترانه ای نوار غزه به ۹ مایل دریایی از دیگرتسهیلاتی است که دولت اسرائیل در واکنش به پایین آمدن نسبی میزان تنش در این منطقه برای فلسطینیان قائل شده است.

بیشتر بخوانید:

در ماههای گذشته افزایش تنش‌ها میان اسرائیل و گروههای فلسطینی در غزه، باعث پرتاب صدها موشک از این منطقه به سمت اسرائیل شد و تل‌آویو نیز در واکنش، با حملات هوایی مواضع حماس را هدف قرار داد. گروه اسلامی حماس ادارۀ نوار غزه را بر عهده دارد.

آرامش نسبی در این منطقه حاصل میانجی گری مصر و سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و حماس است. اگر چه درگیری میان تظاهرکنندگانی که خواهان اعاده حق بازگشت آوارگان هستند با سربازان ارتش اسرائیل همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شش فلسطینی از جمله دو کودک توسط نظامیان اسرائیل کشته شدند

دیدار محرمانۀ بنیامین نتانیاهو با عبدالفتاح سیسی برای حل‌ و فصل بحران غزه

حماس از توافق با اسرائیل برای آتش بس در نوار غزه خبر داد