نتیجه آزمایش انواع مواد مخدر و الکل روی راننده اسپانیایی مثبت در آمد

نتیجه آزمایش انواع مواد مخدر و الکل روی راننده اسپانیایی مثبت در آمد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج آزمایش مصرف مواد مخدر و الکل یک راننده در شمال شرقی اسپانیا، پلیس این کشور را شگفت زده کرد. این راننده که بهنگام تردد در ناحیه شمال شرقی اسپانیا از سوی پلیس متوقف شده بود به از آزمایش مصرف انواع مواد مخدر و الکل سرافکنده بیرون آمد.

آگهی

نتایج آزمایش مصرف مواد مخدر و الکل یک راننده در شمال شرقی اسپانیا، پلیس این کشور را شگفت زده کرد. این راننده که به هنگام تردد در ناحیه شمال شرقی اسپانیا از سوی پلیس متوقف شده بود از آزمایش مصرف انواع مواد مخدر و الکل سرافکنده بیرون آمد.

مطابق اعلام پلیس اسپانیا منطقه ناوارا در نمونه بزاق دهان این راننده آثار مصرف انواع مواد مخدر از جمله آمفتامین، متافتامین و کوکائین مشاهده شد. همچنین مطابق نمونه اخذ شده، در هر لیتر از خون او حدود ۰.۶ میلی‌گرم الکل وجود داشت.

پلیس محلی در توضیح جزئیات این رویداد به یورونیوز گفت که یکی از شهروندان منطقه ضمن تماس با پلیس از وجود سرنشینان مست در یک خودرو سواری اعلام نگرانی کرد و بر همین اساس با حضور در محل تردد خودرو، تمامی سرنشینان از جمله راننده آن مورد آزمایش قرار گرفتند.

پلیس تایید کرد که این راننده متخلف ابتدا به دلیل رد شدن در آزمایش مصرف الکل، هزار یورو جریمه شد و ۶ امتیاز هم از گواهینامه رانندگی او کسر شد. سپس به دلیل مصرف مواد مخدر هم هزار یوروی دیگر جریمه شد و ۶ امتیاز اضافی هم به این دلیل از امتیاز او کسر شد.

حداکثر امتیاز گواهینامه رانندگی دراسپانیا ۱۲ است که با این جریمه‌ها، امتیاز راننده متخلف به صفر رسید.

بیشتر بخوانید:خطرناکترین کشورهای اروپایی برای رانندگی کجاست؟

نتیجه آزمایش نمونه بزاق دهان راننده آلوده به مواد مخدر

پلیس اسپانیا اعلام کرد که تنها به توقف موقت خودروی مذکور برای انجام آزمایش و اعمال جریمه‌ها اکتفا کرده و از بازداشت راننده مختلف صرف نظر کرده است. پلیس دلیل این اقدام خود را نبود شواهد متقن برای اثبات این که فرد خاطی مواد مخدر را همان روز مصرف کرده بوده یا اثر مصرف قدیمی‌تر او هنوز در بدنش باقی مانده بود، وجود نداشت.

تفاوت موجود میان مصرف شخصی مواد مخدر و فاصله زمانی آن با وقوع جرم و یا تاثیر غیرمستقیم مصرف مواد مخدر بر مجرمان بحثی حقوقی است که در محاکم قضائی مطرح شده و قضاوت در مورد افراد آلوده به مواد مخدر را قدری دشوار کرده است.

بیشتر بخوانید:

کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفتار متفاوتی در قبال رانندگانی که مواد مخدر مصرف می‌کنند، در پیش می‌گیرند. در برخی کشورها به آزمایش بزاق دهان اکتفا می‌شود و در برخی دیگر آزمایش خون اخذ می‌شود. همچنین در برخی کشورها راننده مصرف کننده مواد مخدر باید تا دو سال حبس را تحمل کند و در بعصی کشورها مجازات زندان برای این دسته از متخلفان وجود ندارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

'دارک‎نت' جایگزین مطمئن فروش مواد مخدر در خیابان‎های اروپا

بازداشت ۲ مامور اطلاعاتی اسپانیا به اتهام جاسوسی برای آمریکا؛ سانچز: تنش بین مادرید و واشنگتن رفع شد

کشف ماده مخدر توهم‌زا در دسته موی یافت‌شده در غاری در اسپانیا متعلق به ۳ هزار سال پیش