شرکت وزیر کشور ایتالیا در یک مهمانی در شب ریزش مرگبار پل در جنوا جنجالی شد

شرکت وزیر کشور ایتالیا در یک مهمانی در شب ریزش مرگبار پل در جنوا جنجالی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماتئو سالوینی منتقدانش را «شغال‌های چپ‌گرا» توصیف کرد.

آگهی

انتشار عکس‌های ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا در یک ضیافت شام در شب کشته شدن ده‌ها نفر در جریان سقوط پل در جنوا، خشم بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در این کشور را برانگیخته است.

به گزارش نسخه ایتالیایی نشریه هافینگتون پست، آقای سالوینی شامگاه سه‌شنبه ۱۴ اوت، یعنی همان روزی که بیش از ۳۰ شهروند ایتالیایی بر اثر ریزش یک پل هوایی در شهر جنوا جان خود را از دست دادند، در یک مهمانی «شادخوارانه» در سیسیل شرکت کرده است.

ماتئو اورفینی، رهبر حزب دموکرات (چپ میانهَ) ایتالیا با انتقاد شدید از این رفتار وزیر کشور، یکی از اصول قانون اساسی ایتالیا را به وی یادآور شده که براساس آن «تمام کارکنان دولت موظف به ایفای وظایف خود در چارچوب قانون و شرافت هستند.» آقای اورفینی خواستار استعفای آقای سالوینی شده است.

بیشتر بخوانید:

ماتئو سالوینی پس از بالا گرفتن موج انتقادها در گفتگو با لا رپوبلیکا، منتقدان خود را «شغال‌های چپ‌گرا» توصیف کرد. وزیر کشور ایتالیا با اشاره به فعالیت‌های خود در ساعت‌های پس از وقوع حادثه به این نشریه گفت: «عده‌ای از شغال‌های چپ‌گرا به دلیل اینکه جرات کردم در یک مهمانی رسمی با حضور ۳۰۰ نفر در سیسیل شرکت کنم، به من حمله کردند. همان روز در رم (پایتخت) من در راس یگان امداد ملی، اولین نفری بودم که عملیات نجات در جنوا را هدایت می‌کردم.»

آقای سالوینی روز بعد از ریزش این پل به جنوا سفر کرد.

رویترز
ماتئو سالوینی در جنوا، پانزدهم اوترویترز

ماتئو سالوینی از حزب راست‌گرای افراطی لیگا، معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا، در ماه‌های گذشته به دلیل اتخاذ مواضع تند علیه پناهجویان و مهاجران، به یکی از چهره‌های به شدت جنجالی سیاست این کشور و اروپا بدل شده است. رویکرد سرسختانه و سازش ناپذیر دولت جوزپه کونته و به‌ویژه آقای سالوینی و در برابر پناهجویان غیرقانونی، محبوبیت آن‌ها در ایتالیا را بیشتر کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مراسم یادبود سالگرد فاجعه پل جنوا در اوج بحران سیاسی در ایتالیا

پایان عملیات امداد حادثه ریزش پل و آغاز طرح پایش سازه‌ها در ایتالیا

ماتئو سالوینی: این اروپا در حال مرگ است