هفت تن دیگر از درویشان به احکام سنگین زندان و شلاق محکوم شدند

صالح‌الدین مرادی سروستانی، از ودیران سایت مجذوبان نور و کنشگر حقوق درویشان
صالح‌الدین مرادی سروستانی، از ودیران سایت مجذوبان نور و کنشگر حقوق درویشان Copyright توئیتر مجذوبان نور
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صالح‌الدین مرادی، از مدیران وبسایت «مجذوبان نور» حکم غیابی قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۷ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید به برازجان محکوم شد.

آگهی

هفت تن دیگر از کنشگران حقوق درویشان در ایران به مجازات‌های سنگین محکوم شدند.

صالح‌الدین مرادی سروستانی، از مدیران وبسایت «مجذوبان نور» با حکم غیابی قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۷ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید به برازجان محکوم شد.

در صفحه توئیتر مجذوبان نور به نقل از دادنامه آقای مرادی آمده است که از او با عنوان «از عناصر و اعضای اصلی سایت مجذوبان نور» یاد شده و همچنین گفته شده است که آقای مرادی بر فعالیت‌های این وبسایت خبری «کاملاً صحه گذاشته و از آن حمایت می‌کند.»

به نوشته «مجذوبان نور»، آقای مرادی از بازداشت پیشین خود در سال ۹۰ سه سال حبس و دو سال تبعید دارد. او پیشتر در سال ۱۳۹۰ در شهرستان کوار فارس توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات پلاک ۱۰۰ منتقل شده بود و در نتیجه‌ این بازداشت بیش از ۲ سال را در زندان عادل‌آباد شیراز گذراند. او از سوی دادگاه تجدیدنظر استان فارس به ریاست قاضی ذاکرنیا به ۲ سال حبس تعزیری، ۳ سال حبس تعلیقی، ۲ سال تبعید به بندر لنگه و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پایگاه خبری مجذوبان نور وعده داده است که به‌زودی متن کامل دادنامه این کنشگر را منتشر می‌کند. این تارنما پیش از این نیز متن دادنامه یکی دیگر از درویشان گنابادی بازداشت‌شده را منتشر کرده بود.

محکومیت‌های سنگین برای شش درویش دیگر

شش درویش گنابادی دیگر بازداشت‌شده در حادثه‌ی یکم اسفند ۱۳۹۶ در خیابان گلستان هفتم تهران نیز به مجازات‌های سنگین محکوم شدند. مجذوبان نور روز یکشنبه ۲۸ مرداد اسامی این افراد را به این شرح اعلام کرد:

رضا یاوری: ۹ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به تایباد.

سعید کریمایی: ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی، ۲ سال تبعید به نهبندان

سجاد رزمی: ۷ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوع‌الخروجی، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی

بهروز صادقی علیایی: ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی، ۲ سال تبعید به شهر سراوان

مرتضی شکری: ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید

محمد صمدیار: ۷ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی، ۷۴ ضربه شلاق

در روزهای اخیر تعداد دیگری از مدیران پایگاه خبری مجذوبان نور و کنشگران حقوق درویشان به مجازات‌های سنگین محکوم شده بودند.

نورعلی تابنده، مجذوب‌علی‌شاه رهبر و قطب درویشان گنابادی از حدود شش ماه پیش، یعنی از زمان حوادث خیابان گلستان هفتم که وی در آن ساکن است، تا کنون در حصر خانگی به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

علیرضا روشن: دراویش اعتصاب غذا کرده را درمان نشده به زندان بازگرداندند

قتل محمد راجی در بازداشتگاه پلیس؛ «کشته شدن دراویش دیگر در زندان تائید نمی‌شود»

دو خبرنگار زن که درباره جان باختن مهسا امینی گزارش نوشتند بعد از ۴۰۰ روز زندان آزاد شدند