بلچراغ افغانستان به دست طالبان سقوط کرد

شبه نظامیان طالبان افغانستان
شبه نظامیان طالبان افغانستان Copyright ایسنا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولسوالی گرزیوان فاریاب نیز با تهدید سقوط به دست طالبان روبروست.

آگهی

همزمان با برگزاری مراسم جشن استقلال افغانستان در کابل، ولسوالی [شهرستان] بلچراغ ولایت فاریاب واقع در شمال افغانستان سقوط کرد.

رسانه‌های محلی افغانستان روز یکشنبه ۲۸ اسد (مرداد) به نقل از ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان افغانستان، این خبر را منتشر کردند. مجاهد در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله به ولسوالی بلچراغ، ساختمان فرماندهی، پاسگاه‌های پلیس و تمامی مراکز تأسیساتی به کنترل نیروهای طالبان درآمده است.

وی گفته است که تمامی نیروهای نظامی و غیرنظامی این شهرستان به طالبان پیوسته‌اند. رئیس شورای ولایتی فاریاب درگفت‌وگو با «تلویزیون یک» تصریح کرد: «بیش از ۴۰ نفر از نیروهای خیزش مردمی این منطقه بدون مقاومت سلاح‌شان را به زمین گذاشته و از منطقه فرار کرده‌اند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پایگاه خبری طلوع افغانستان شمار نیروهای دولتی را که در زمان حمله طالبان در بلچراغ حضور داشتند حدود ۱۰۰ نفر ذکر کرده و می‌نویسد که بسیاری از این افراد تسلیم طالبان شده‌اند. طلوع نیوز همچنین از قول برخی منابع نوشت که ولسوالی گرزیوان فاریاب نیز با تهدید سقوط روبه روست.

در حمله طالبان به بلچراغ، تعداد زیادی تسلیحات نیز به تصرف شبه نظامیان این گروه در آمده است.

هفته گذشته نیز در حمله طالبان به ولایت غزنی، مرکز این ولایت سقوط کرد و صدها نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند. با این حال نیروهای دولتی افغانستان توانستند پس از چند روز درگیری سنگین، طالبان را از این شهر بیرون کنند.

همزمان با تشدید حملات طالبان به مواضع نیروهای امنیتی در ولایات مختلف افغانستان، سخنگوی طالبان هفته گذشته نیز از پیوستن ۱۰۰ نظامی به این گروه در ولایت بادغیس خبر داد.

مقام‌های دولتی افغانستان تاکنون به شکل عمومی درباره حمله بلچراغ چیزی نگفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقوط پایگاه نظامی «چینایی‌ها» در شمال افغانستان در پی حملات طالبان

حمله گسترده طالبان به غزنی؛ از تصرف بر مرکز شهر تا دفع حملات

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد