فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد برکنار شد

فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد برکنار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با تصمیم هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر از ریاست این دانشگاه کنار گذاشته شد.

آگهی

به گزارش رسانه‌های ایران جلسه فوق‌العاده و فوری هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی روز یکشنبه ۲۸ مرداد با حضور علی‌اکبر ولایتی تشکیل شد و با تصمیم اعضا، فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی رفت.

این در حالیست که اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد روز ۲۵ تیر ۱۳۹۶، فرهاد رهبر را به عنوان رئیس آن دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده بودند.

ریاست آقای رهبر تنها یک ماه بیشتر از یک‌سال به طول انجامید.

اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی محمد مهدی طهرانچی، رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی را به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: جنجال بر سر برکناری رئیس دانشگاه آزاد

آقای طهرانچی از مدیرانی است که در دولت محمود احمدی نژاد (اردیبهشت ۹۱) به ریاست دانشگاه شهید بهشتی منصوب شد. طهرانچی اما در بهمن ۹۵ و در دولت روحانی با حکم وزیر علوم، از ریاست این دانشگاه کنار گذاشته شد.

محمد مهدی طهرانچی، سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی

محمدمهدی طهرانچی استاد فیزیک پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی فعالیت‌های اجرایی خود را در دانشگاه شهید بهشتی از سال ۱۳۷۷ به‌‌عنوان معاون اجرایی و برنامه‌ریزی دانشکده علوم آغاز کرد.

معاونت تحصیلات‌تکمیلی دانشکده علوم، عضویت در هیئت مؤسس پژوهشکده لیزر و پلاسما و معاونت پژوهشی آن، مدیریت قطب علمی فوتونیک، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و ریاست مرکز نشر دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی و ریاست کمیسیون تخصصی علوم پایه شورای علوم، تحقیقات و فناوری از جمله سوابق طهرانچی محسوب می‌شود.

از زمان درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی (در دی ماه ۱۳۹۵) و جانشینی علی اکبر ولایتی برای ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد، ابتدا سید حمید میرزاده از ریاست این دانشگاه برکنار شده و سپس علی محمد نوریان به مدت سه ماه سرپرستی این دانشگاه را عهده‌دار بود. با برکناری رهبر، طهرانچی، چهارمین فردی است که در طول ریاست ولایتی بر هیئت موسس این دانشگاه (از بهمن ۱۳۹۵) تا کنون مسئولیت اداره دانشگاه آزاد اسلامی به او واگذار شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع اعتراضی دانشجویان علوم و تحقیقات تهران به ضعف مدیریت و نبود ایمنی

علت دخالت «فراقانونی» رهبر ایران در دانشگاه آزاد چیست؟

رهبر ایران علی‌اکبر ولایتی را به ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد منصوب کرد