اقدام به خودسوزی و دستگیری کارگران نیشکر هفت‌تپه

اقدام به خودسوزی و دستگیری کارگران نیشکر هفت‌تپه
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یگان‌های ویژه پلیس ضد شورش به درخواست غفاری مدیر مجتمع با گاز اشک‌آور و باتون به کارگران حمله و پنج تن از آنها را دستگیر کردند.

آگهی

اعتصاب تمامی بخش‌های کارخانه نیشکر هفت‌تپه برای دومین روز متوالی ادامه یافت.

روز یکشنبه ۲۸ مرداد در پی تجمع کارگران صنایع نیشکر هفت‌تپه خوزستان نیروهای پلیس یگان ویژه شوش علیه کارگران معترض وارد عمل شده و ۵ تن از آنان را بازداشت کردند. برای این کارگران که ساعاتی بعد به طور موقت آزاد شده‌اند پرونده‌هایی با موضوع اتهامی «اخلال در نظم» تشکیل شده است.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران در دومین روز اعتصاب کارگران تعدادی از کارگران اخراجی کارخانه خوراک دام که در ۲۸ تیر ماه سال جاری همراه با حدود ۳۰ تن دیگر اخراج شده بودند، به این واحد تولیدی مراجعه کرده و خواستار بازگشت به کار شدند.

این اتحادیه همچنین گزارش کرد: «این خواسته کارگران اخراجی منجر به درگیری لفظی آنها با مدیر مجتمع (غفاری) شده و به دنبال ان کارگران با ریختن بنزین بر روی خود اقدام به خودسوزی می‌کنند.»

گفته می‌شود در حالی که کارگران دیگر مانع از خودسوزی همکاران خود شدند، یگان‌های ویژه پلیس ضد شورش به درخواست غفاری، مدیر مجتمع با گاز اشک‌آور و باتون به کارگران حمله و پنج تن از آنها را دستگیر کردند.

همچنین سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه می‌گوید اسناد واگذاری واحد «خوراک دام» این مجتمع به شرکت «سرزمین مهر و ماه» را منتشر کرده است. این سندیکا مدعی شده که شرکت نامبرده متعلق به فرزندان مدیران فعلی نیشکر هفت‌تپه است.

اسماعیل بخشی، یکی از نمایندگان کارگران هفت‌تپه که ویدئویی از سخنرانی او در روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، واگذاری زمین‌های هفت‌تپه به بخش خصوصی را «خط قرمز» کارگران عنوان کرده بود.

تجمع بازنشستگان هفت‌تپه در برابر فرمانداری شوش

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا روز یکشنبه از تجمع حدود ۱۰۰ نفر از بازنشستگان صنایع نیشکر هفت‌تپه در برابر ساختمان فرمانداری شهرستان شوش در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، معترضان گفته‌اند که پرداخت نشدن سهم چهار درصدی سازمان تامین اجتماعی از سوی شرکت نیشکر هفت‌تپه موجب شده تا وضعیت بازنشستگی آنان با مشکل مواجه شود. این مشکل برای ۳۴۶ کارگر بازنشسته شرکت نیشکر هفت تپه وجود دارد.

عدنان غزی فرماندار شوش با حضور در جمع این بازنشستگان قول پیگیری مشکلات را داده و گفته است: «سه نفر از بازنشستگان به عنوان نماینده روز سه‌شنبه برای اطلاع از نتیجه پیگیری‌ها به فرمانداری شوش مراجعه کنند.»

کشت و صنعت هفت‌تپه با حدود پنج هزار نفر نیروی کار در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع است. این شرکت اواخر سال ۱۳۹۴ از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس پسر گریان هندی بر پیکر پدر؛ کمک ۴۴ هزار دلاری تنها در یک روز

سالگرد درگذشت مهسا امینی؛ اعتراضات پراکنده و تدابیر شدید امنیتی در ایران

ایران «شبکه‌های خارجی» را به دست داشتن در اعتصاب‌ها در بزرگترین میدان گازی جهان متهم کرد