رای بریتانیایی‌ها به برکسیت «در تئوری» می‌تواند برگردد

پیر موسکویسی درباره برکسیت
پیر موسکویسی درباره برکسیت Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مقام اتحادیه اروپا گفته است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا «در تئوری» می‌تواند برگردد هرچند هنوز احتمال قوی وجود دارد که به همین منوال پیش برود.

آگهی

یک مقام اتحادیه اروپا گفته است که خروج بریتانیا از این اتحادیه «در تئوری» می‌تواند برگردد هرچند هنوز احتمال قوی وجود دارد که روند خروج به همین منوال پیش برود.

به گزارش خبرگزاری رویترز پیر موسکوویسی، کمیسر امور مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا این مطلب را در پاسخ به سوالی در ارتباط با طرح سرمایه‌دار بریتانیایی مبنی بر متوقف کردن طرح برکسیت بیان کرده است.

جولیان دانکرتون، از بنیانگذاران شرکت تجاری بزرگ پوشاک سوپردرای، در مطلبی که روز ۱۸ اوت در روزنامه ساندی‌تایمز منتشر کرده با «فاجعه» خواندن برکسیت گفته است از پول خود ۱ میلیون پوند به کارزاری که برای همه‌پرسی مجدد برکسیت تلاش می‌کند اختصاص خواهد داد.

آقای دانکرتون که فروشگاه زنجیره‌ای‌اش در ۴۶ کشور فعال است درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: « اگر برکسیت ۲۰ سال زودتر رخ می‌داد، مارک سوردرای هرگز نمی‌توانست به موفقیت جهانی که اکنون رسیده برسد.»

پیر موسکوویسی در مصاحبه با رادیو فرانسه درباره بازگشت‌پذیر بودن برکسیت گفت: «در تئوری امکان‌پذیر است... بستگی به خود بریتانیایی‌ها دارد که این تصمیم را قبلا گرفته‌اند و این که آیا نهایتا این تصمیم را عملی خواهند کرد یا نه، یا اینکه چگونه. در هر صورت احتمال عملیاتی شدن برکسیت بسیار قوی است چرا که پشت سر آن نتیجه یک رفراندوم عمومی وجود دارد.»

مطابق یک نظرسنجی که نتایج آن در ۳۰ ژوئیه ماه گذشته از تلویزیون اسکای‌نیوز اعلام شد، نیمی از رای‌دهندگان بریتانیایی خواهان برگزاری مجددد رفراندوم هستند.

بیشتر بخوانید:

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا با هرگونه احتمال برگزاری مجدد رفراندوم مخالفت کرده است. دو تن از وزیران کابینه خانم می در پی اختلاف بر سر نحوه اجرای برکسیت از سمت خود استعفا کرده‌اند.

شهروندان بریتانیایی روز ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دادند. با این حال آنان باید در یک رفراندوم دیگر نیز که برای روز ۲۹ مارس ۲۰۱۹ پیش‌بینی‌ شده است شرکت کنند. این رفراندوم در بر سر تائید نحوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بوریس جانسون: ترزا می از برکسیت تنها یک نام باقی‌ گذاشته است

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

اتحادیه اروپا: شرکت‌های فناوری دیجیتال جعل عمیق برساخته هوش مصنوعی را شناسایی کنند