بازیهای آسیایی؛ اخراج چهار بسکتبالیست ژاپنی از جاکارتا به دلیل ارتباط با روسپی ها

عذرخواهی رئیس کمیته المپیک ژاپن پس از تخلف اخلاقی چهار بسکتبالیست ژاپنی
عذرخواهی رئیس کمیته المپیک ژاپن پس از تخلف اخلاقی چهار بسکتبالیست ژاپنی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئول فدراسیون بسکتبال ژاپن در ادامه یادآور شد: «پس از مطلع شدن از جزئیات بیشتر این رویداد مجازات ها و تنبیه هایی متناسب برای افراد خاطی در نظر گرفته خواهد شد.»

آگهی

چهار بسکتبالیست ژاپنی به دلیل پرداخت پول به کارگران جنسی در جاکارتا از بازیهای آسیایی اخراج شدند.

کمیته المپیک ژاپن در جاکارتا روز دوشنبه با تایید این خبر تاکید کرد چهار ورزشکار این کشور که در قالب تیم بسکتبال به اندونزی اعزام شده بودند به دلیل رابطه جنسی با تعدادی روسپی به کشور بازگردانده می شوند.

این کمیته تصریح کرده است که افراد یاد شده د رحالی که پیراهن تیم ملی ژاپن را به تن داشتند نیمه شب چهارشنبه در یکی از محله های جرم خیز جاکارتا دیده شده اند. به گفته برگزار کنندگان پس از محرز شدن خطایی که این ورزشکاران انجام داده اند از آنها خواسته شده است که هر چه سریع تر خاک اندونزی را ترک کنند.

یوشیرو یاماشیتا، مسئول کاروان ورزشی ژاپن در بازیهای آسیایی جاکارتا در واکنش به این مسئله گفت: «وقوع چنین رویدادی بسیار شرم آور است. لازم است که برای این مسئله پوزش و غذرخواهی کنیم. ما پس از این اتفاق توصیه های بیشتر و دقیق تری به ورزشکاران ژاپن ارائه خواهیم کرد.»

چهار بسکتبالیست ژاپنی چهارشنبه شب پس از ترک دهکده بازیهای آسیایی در مرکز جاکارتا به داخل شهر آمده و بعد از خوردن شام در رستوران، با تشویق چند رابط جنسی برای پیوستن به روسپی ها وارد هتل محل اسکان آنها شده بودند.

یوکو میتسویا، رئیس فدراسیون بسکتبال ژاپن نیز پس از تایید و منتشر شدن این خبر در بیانیه ای اینگونه مراتب عذر خواهی خود را اعلام کرد: «بایست صادقانه برای وقوع چنین رویداد تاسف آوری از مردم، کمیته المپیک ژاپن و همه اهالی جامعه بسکتبال پوزش بخواهم و عذرخواهی کنم.»

مسئول فدراسیون بسکتبال ژاپن در ادامه یادآور شد: «پس از مطلع شدن از جزئیات بیشتر این رویداد مجازات ها و تنبیه هایی متناسب برای افراد خاطی در نظر گرفته خواهد شد. باید از این پس دقت عمل بیشتری را به خرج دهیم تا دیگر شاهد وقوع چنین رسوایی هایی نباشیم.»

این چهار بسکتبالیست در حالی مجبور به ترک دهکده بازیهای آسیایی جاکارتا خواهند بود که در دوره پیشین این بازیها نیز یک شناگر ژاپنی به دلیل دزدی به کشور خود بازگردانده شد. نائویا تومیتا، شناگر تیم ملی ژاپن در بازیهای آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ در حین دزدی دوربین عکاسی یک ژورنالیست شکار دوربین های ویدیویی شده بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناکامی فوتبال ایران زیر درخشش ۱۱ مدال رنگارنگ

صعود به نیمه‌نهایی با عبور از سامورایی‌ها؛ ایران در بازی بعدی به مصاف قطری‌های میزبان می‌رود

نگرانی مربی و دروازه‌بان تیم ملی ایران از فرصت کم ریکاوری برای بازی مقابل ژاپن