طالبان پیشنهاد آتش بس رئیس جمهوری افغانستان را رد کرد

طالبان پیشنهاد آتش بس رئیس جمهوری افغانستان را رد کرد
طالبان پیشنهاد آتش بس رئیس جمهوری افغانستان را رد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیشنهاد آتش بس اشرف غنی به مناسبت فرا رسیدن جشن های عید قربان سه ماه و مشروط بود و پیش بینی شده بود در صورت موافقت طالبان از روز دوشنبه بیستم مرداد/ بیست و نهم مرداد به اجرا درآید.

آگهی

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان با رد پیشنهاد آتش بس مطرح شده از سوی اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان تاکید کرد نیروهایش به نبرد با دولت این کشور ادامه خواهند داد.

پیشنهاد آتش بس اشرف غنی به مناسبت فرا رسیدن جشن های عید قربان سه ماه و مشروط بود و پیش بینی شده بود در صورت موافقت طالبان از روز دوشنبه ۲۰ اوت/ ۲۹ مرداد به اجرا درمی آمد.

بیشتر بخوانید:

با اینحال رئیس جمهوری افغانستان یکشنبه شب در آخرین ساعات باقی مانده پیش از به اجرا درآمدن آتش بس پیشنهادی تاکید کرده بود تا زمان دریافت پاسخ مثبت طالبان عملیات نظامی بر ضد این گروه ادامه خواهد یافت.

دولت افغانستان پیشتر به مناسبت عید فطر نیز خواستار آتش بس در نبرد با طالبان شده بود که این درخواست پس از همراه شدن با موافقت شبه نظامیان طالبان پس از چند روز از سوی این گروه مسلح در جنگ با دولت مرکزی نقض شد.

طالبان در همان بدو پذیرش پیشنهاد آتش بس در ایام عید فطر اعلام کرده بود به عملیات خود بر ضد نیروهای خارجی در سراسر خاک افغانستان ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهوری افغانستان خواستار آتش بس موقت با طالبان شد

افغانستان؛ طالبان آتش بس در پایان ماه رمضان را پذیرفت

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دولت افغانستان در گفت‌وگوهای صلح مسکو شرکت نمی‌کند»

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

چرا سربازان اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟