طالبان ده‌ها مسافر را در مسیر ولایات قندوز-تخار ربودند

طالبان ده‌ها مسافر را در مسیر ولایات قندوز-تخار ربودند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروهای امنیتی افغانستان برای نجات این مسافران وارد عمل شده‌اند و درگیری شدیدی میان آنها و جنگجویان طالبان در جریان است.

آگهی

مقامات ولایت قندوز افغانستان اعلام کردند طالبان بامداد دوشنبه مسافران سه اتوبوس را در مسیر ولایات تخار- قندوز ربوده‌اند.

صفی‌الله محزون رئيس پلیس قندوز اعلام کرد سه اتوبوس از مدل ۴۰۴ که از تخار عازم کابل بودند در روستای نیک‌پی از ولسوالی خان‌آباد به دست طالبان متوقف شده و به داخل روستا منتقل شده‌‌اند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته مقامات افغانستان نیروهای امنیتی این کشور برای نجات این مسافران وارد عمل شده‌اند و نبرد شدیدی میان آنها و جنگجویان طالبان درگرفته است.

گروه طالبان مسئولیت این آدم‌ربایی را ساعاتی پیش برعهده گرفت. سخنگوی این گروه اعلام کرد شماری از نیروهای امنیتی را که در میان مسافران هستند نگاه خواهد داشت و شهروندان عادی را آزاد خواهد کرد. به گفته مقامات محلی شمار بسیاری از مسافران آزاد شده‌اند اما هنوز ۲۱ تن در اسارت طالبان اند.

از سوی دیگر مقامات امنیتی افغانستان مدعی شده‌اند که این افراد در جریان مبارزه نیروهای امنیتی با طالبان نجات داده شده‌اند.

سخنگوی این گروه همچنین گفت طالبان روز دوشنبه و به مناسب فرارسیدن عید قربان صدها تن از شهروندانی را که در اختیار این گروه هستند را آزاد خواهد کرد وی گفت سران این گروه هنوز برای آتش‌بس در روز عید قربان، (چهارشنبه ۳۱ مردادماه) تصمیمی نگرفته‌اند. 

از سوی دیگر یک منبع آگاه در اتحادیه شرکت‌های مسافرتی افغانستان به خبرگزاری طلوع نیوز گفته است از سرنوشت ۱۷۰ مسافر این اتوبوس‌ها هیچ اطلاعی در دست نیست. یکی از مقامات

قندوز (کندز یا در اصل کهن‌دژ)، شهری باستانی در افغانستان و مرکز ولایت قندوز در شمال این کشور است. این شهر در امتداد شاهراه شمالی افغانستان جای دارد که کابل را به شمال این کشور متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: از گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان حمایت می‌کنیم

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا: از گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان حمایت می‌کنیم

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

چرا سربازان اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟