مرخصی نازنین زاغری؛ تشکر وزیر خارجه بریتانیا و خرسندی سفیر ایران

مرخصی نازنین زاغری؛ تشکر وزیر خارجه بریتانیا و خرسندی سفیر ایران
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«مایلیم از مقام‌های ایرانی برای اقدامی که انجام دادند تشکر کنیم، بدون آن که البته از یاد ببریم که او از همان آغاز نباید زندانی می‌شد.»

آگهی

بریتانیا از ایران به خاطر دادن مرخصی سه روزه به نازنین زاغری رتکلیف تشکر کرد.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا شامگاه پنج‌شنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک ضمن استقبال از آزادی چند روزه خانم زاغری در اظهار نظری کوتاه گفت: «مایلیم از مقام‌های ایرانی برای اقدامی که انجام دادند تشکر کنیم، بدون آن که البته از یاد ببریم که او از همان آغاز نباید زندانی می‌شد.»

آقای هانت پیش از این اظهار نظر، در صفحه توئیتر خود از آزادی موقت نازنین زاغری ابراز خرسندی کرده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نازنین زاغری رتکلیف شهروند ایرانی-بریتانیایی که در زندان اوین تهران به سر می‌برد، روز پنج‌شنبه برای اولین بار بعد از ۲ سال به مرخصی آمد.

او کارمند بنیاد تامسون رویترز بود که با آژانس خبری رویترز در پیوند است و در ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ به هنگام خروج از ایران به مقصد انگلستان همراه با دختر خردسالش به دست نیروهای اطلاعات سپاه دستگیر و به زندان منتقل شد. او سپس در سال ۹۵ به اتهام جاسوسی به ۵ سال زندان محکوم شد.

مرخصی نازنین زاغری تا روز یکشنبه ادامه دارد و وکیل او گفته است برای موکل خود تقاضای تمدید مرخصی خواهد کرد.

تلاش برای براندازی نظام و دریافت پول از رویترز و بی‌بی‌سی و نیز شرکت در تظاهرات مقابل سفارت ایران در لندن از جمله اتهامات نازنین زاغری بوده است.

توئیت سفیر ایران

از سوی دیگر حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن با انتشار عکسی از خانم زاغری در حال بغل کردن دخترش از آزادی موقت این زندانی اظهار خرسندی کرد.

او با همرسان کردن این عکس در صفحه توئیتر خود نوشت: «خانم نازنین زاغری رتکلیف برای سه روز از زندان آزاد شده تا به خانواده خود بپیوندد. او بی‌درنگ به دیدار دختر ۴ ساله‌اش گابریلا رفت که با یک دسته گل از مادرش استقبال کرد.»

آقای بعید‌ی‌نژاد زیر عکس خانم زاغری و فرزندش اضافه کرده است: «عکس دوست‌داشتنی».

هنوز مقام‌های قضایی و سیاسی ایران در مورد آزادی خانم زاغری از زندان اظهار نظری نکرده‌اند و توئیت سفیر ایران در لندن نخستین اظهار نظر یک مقام رسمی ایرانی در این زمینه است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش ایران به اعطای «محافظت دیپلماتیک» بریتانیا به نازنین زاغری

ریچارد رتکلیف: پرونده نازنین زاغری را به سازمان ملل دادیم

همسر نازنین زاغری به یورونیوز: به دادگاه رفتن نازنین نشانه خوبی نیست