روسیه: آمریکا در پی حمله‌ به سوریه است

روسیه: آمریکا در پی حمله‌ به سوریه است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که ناوشکن روسی «یو اس اس راس» USS Ross آمریکا با قابلیت هدایت موشک روز بیست و پنجم اوت وارد آبهای مدیترانه شده است.

آگهی

روسیه مدعی شد که واشنگتن در تدارک انجام حمله ای دیگر به مواضع نیروهای ارتش و مراکز نظامی در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه از نشانه هایی خبر داده که به ادعای کرملین ثابت می کند واشنگتن در حال آماده سازی نیروهای نظامی خود در خاورمیانه برای حمله ای احتمالی به سوریه است.

ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که ناوشکن روسی «یو اس اس راس» USS Ross آمریکا با قابلیت هدایت موشک روز بیست و پنجم اوت وارد آبهای مدیترانه شده است. به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه این ناوشکن آمریکایی به بیست و هشت فروند موشک کروز «تاماهاوک» مجهز است و قادر است هر نقطه از خاک سوریه را مورد هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

به ادعای ژنرال ایگور کوناشنکوف این مسئله که آمریکا با افزودن یک ناوشکن مجهز به موشک های کروز به تقویت نیروهای نظامی خود در دریای مدیترانه اقدام کرده است فرضیه نوشته شدن سناریویی دیگر برای طرح ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب، منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه را قوی تر می کند.

دولت سوریه تمام تلاش خود را طی ماه های اخیر برای بازپس گیری منطقه تحت کنترل شورشیان در ادلب به خرج داده و به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران نظامی تا فتح این بخش از خاک خود در شمال کشور تنها چند گام دیگر فاصله دارد.

این درحالیست که ترکیه، حامی برخی از گروه های شورشی در منطقه ادلب پیش از این هشدار داده است راه حل نظامی برای این منطقه خارج از کنترل دولت مرکزی سوریه فاجعه بار خواهد بود. آنکارا معتقد است بمباران ادلب حتی اگر تنها نیروهای شورشی ها را هدف قرار دهد به یک کشتار جمعی منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: آمریکا با بمب های فسفری به سوریه حمله کرده است

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند