ظرفیت هواپیماهای ایران‌ایر به مقصد پاریس کاهش می‌یابد

ظرفیت هواپیماهای ایران‌ایر به مقصد پاریس کاهش می‌یابد
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این در حالی است که شرکت هواپیمایی فرانسه، ایر فرانس پیش از این اعلام کرده بود که از ماه آینده پروازهای خود در همین مسیر را متوقف می‌کند. بنابراین شرکت ایران ایر از تاریخ ۲۶ شهریور در این مسیر تنها با دیگر شرکت ایرانی یعنی ماهان ایر رقابت خواهد د

آگهی

شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بنا دارد در پاییز و زمستان امسال ظرفیت هواپیماهای خود به مقصد پاریس را کاهش دهد.

تارنمای تخصصی هواپیمایی «ایرلاین روت» با اعلام این خبر نوشت که هواپیمایی ملی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۸ (۶ آبان ۱۳۹۷) تا ۳۰ مارس ۲۰۱۹ (۱۰ فروردین ۱۳۹۸) دو پرواز هفتگی خود از فرودگاه امام خمینی تهران به فرودگاه شارل دوگل پاریس را حفظ خواهد کرد، اما هر دو این پروازها با هواپیمای ایرباس ای۲۰۰-۳۳۰ با ظرفیت کلی ۲۳۸ نفر (۲۰۶ مسافر کلاس اکونومی و ۳۲ بیزنس) انجام خواهد شد.

تا پیش از این قرار بود یکی از این پروازها با هواپیمای ای۳۰۰ با ظرفیت ۲۵۴ تا ۲۶۱ نفر انجام شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برنامه پروازهای ایران‌ایر برای روزهای دوشنبه و جمعه ساعت ۹ صبح از فرودگاه امام خمینی تهران تنظیم شده که در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه به فرودگاه شارل دوگل پاریس می‌رسند. پروازهای برگشت از پاریس در ساعت ۲ و ۱۵ دقیقه بعد از ظهر همان روز انجام خواهد شد و هواپیما در ساعت ۱۰ و ۳۵ دقیقه شب در تهران به زمین خواهد نشست.

دفتر شرکت ایران‌ایر در خیابان شانزه‌ لیزه پاریس

این در حالی است که شرکت هواپیمایی فرانسه، ایر فرانس پیش از این اعلام کرده بود که از ماه آینده پروازهای خود در همین مسیر را متوقف می‌کند. بنابراین شرکت ایران‌ایر از تاریخ ۲۶ شهریور در این مسیر تنها با دیگر شرکت ایرانی یعنی ماهان‌ایر رقابت خواهد داشت.

شرکت بریتیش ایرویز نیز روز پنج‌شنبه، یکم شهریور اعلام کرده بود پروازهای این شرکت به ایران «توجیه اقتصادی» ندارد و آخرین پرواز این شرکت از تهران به لندن در تاریخ یکم مهر ماه انجام خواهد شد.

شرکت‌های هواپیمایی اتریش، ک‌ال‌ام هلند، لوفت‌هانزای آلمان و ترکیش ایرلاینز هم اعلام کرده‌اند که پروازهای خود به ایران را محدود خواهند کرد.

کم شدن مسافر به دلیل خروج شرکت‌های خارجی از ایران و گران شدن بی‌پیشینه نرخ ارز در این کشور سبب شده است که پرواز هواپیماهای متعلق به شرکت‌های ایرانی و خارجی در این مسیر به صرفه نباشد. اما مشکل دیگر احتمالا ممنوعیت تراکنش‌های بانکی با ایران به دلیل تحریم‌هاست.

به هر ترتیب اعلام خروج آمریکا از برجام و به دنبال آن آغاز دور تازه تحریم‌های این کشور علیه ایران، همواره به عنوان دلیل اصلی خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از این کشور در ماه‌های اخیر ذکر شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بهترین خطوط هوایی جهان در سال ۲۰۲۳: کدام هواپیمایی مقام نخست را کسب کرد؟

بریتانیا پس از سه دهه بابت ماجرای گروگانگیری مسافران بریتیش ایرویز در کویت عذرخواهی کرد

اعلام فهرست ۲۰ شرکت هواپیمایی برتر جهان در ۲۰۲۱؛ رقابت برتر آسیا و اقیانوسیه با اروپا و آمریکا