پاریس؛ بازداشت مردی که ویدئوی آزار خیابانی‌اش جنجالی شد

پاریس؛ بازداشت مردی که ویدئوی آزار خیابانی‌اش جنجالی شد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وضعیت روحی او چنان وخیم بود که امکان داشت حتی به مادر خودش هم حمله کند.

آگهی

مرد جوانی که یک ماه پیش در خیابان به زنی سیلی زده بود، بعد از خروج از آسایشگاه روانی در پاریس بازداشت شد.

این مرد فرانسوی چندی پیش در خیابان برای یک دختر دانشجو به نام ماری لاگر مزاحمت ایجاد کرده و به او متلک گفته بود. داستان از این قرار بود که ماری لاگر ۲۲ ساله در راه بازگشت به خانه در محله نوزدهم پاریس ابتدا مورد آزار کلامی این مرد قرار می‌گیرد و در پی واکنش این دختر که از مرد می‌خواهد «دهانش را ببندد»‌، مرد با عصبانیت به او سیلی می‌زند.

رسانه‌های محلی هویت مرد مهاجم را فیراس م. ۲۵ ساله ذکر کرده‌اند. او پس از این حرکت شناسایی و به یک مرکز روان‌درمانی هدایت شده بود. اکنون این جوان پس از یک ماه زندگی در آسایشگاه روانی آزاد شده اما به دلیل آزار جنسی به دست پلیس بازداشت شده است. مقام‌های آسایشگاه روانی که فیراس در آن تحت درمان بود می‌گویند وضعیت روحی او چنان وخیم بود که امکان داشت حتی به مادر خودش هم حمله کند.

بیشتر بخوانید:ویدئو؛ آزار خیابانی دختر فرانسوی در پاریس

ویدئوی صحنه آزار خانم لاگر که در دوربین‌ مداربسته در بیرون یک رستوران ضبط شده بود، در فضای مجازی منتشر شده و جنجال زیادی در فرانسه ایجاد کرده بود. این ویدئو که خود خانم لاگر آن را در رسانه‌های اجتماعی همرسان کرده، تا کنون تنها در فیس‌بوک دو میلیون بازدیدکننده داشته است.

انتشار ویدئوی آزار و اذیت کلامی و فیزیکی این دانشجو بحث بر سر آزار جنسی زنان در خیابان را دوباره در این کشور داغ کرد و سیلی خوردن او به نمادی از آزار خیابانی زنان در فرانسه بدل شد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشجوی آزاردیده پاریسی تارنمایی برای شهادت زنان قربانی راه اندازی کرد

ویدئو؛ آزار خیابانی دختر فرانسوی در پاریس

جام جهانی روسیه؛ واکنش محکم خبرنگار زن برزیلی به آزار جنسی مقابل دوربین