یک نفر به اتهام تلاش برای حمله به سیاستمدار اسلام‌ستیز در هلند دستگیر شد

یک نفر به اتهام تلاش برای حمله به سیاستمدار اسلام‌ستیز در هلند دستگیر شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«تنها هدف من آن کافر است. من ایمان دارم که خدا به من کمک می‌کند تا پیروز شوم...اینها پیامبر ما را به شوخی گرفته‌اند.»

آگهی

پلیس هلند یک نفر را به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به خیرت ویلدرز، سیاستمدار هلندی و برگزارکننده مسابقه کاریکاتور پیامبر اسلام دستگیر کرد.

جان رنسن، سخنگوی پلیس هلند اعلام کرد این فرد ۲۶ ساله که هنوز ملیت او مشخص نشده روز سه‌شنبه در ایستگاه مرکزی قطار شهر لاهه دستگیر شده است.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گفته می‌شود او در ویدئویی که روز دوشنبه روی فیس‌بوک منتشر کرده گفته است تا ساختمان پارلمان ۵ دقیقه بیشتر فاصله ندارد و افزوده است:‌ «تنها هدف من آن کافر است. من ایمان دارم که خدا به من کمک می‌کند تا پیروز شوم...اینها پیامبر ما را به شوخی گرفته‌اند.»

خیرت ویلدرز که دو سال پیش به تشویق تبعیض علیه مراکشی‌تبارها محکوم شده بود از شنیدن خبر دستگیری این مظنون ابراز خرسندی کرد. وی در توییتر خود نوشت: «افتادن چنین اتفاقی احمقانه است، آن هم بر سر اعلام خبر یک مسابقه کاریکاتور.»

معترضان به مسابقه کاریکاتور با موضوع محمد، پیامبر اسلام در لاهور پاکستان. عکس از رویترز

آقای ویلدرز، رهبر حزب راستگرای «آزادی هلند» در ماه ژوئن اعلام کرد بنا دارد مسابقه کاریکاتوری با موضوع محمد، پیامبر اسلام برگزار کند. این نمایشگاه قرار است در دفتر این حزب واقع در ساختمان پارلمان هلند برگزار شود.

وی ضمن اعلام این خبر گفته بود‌: «آزادی بیان در خطر است، بخصوص برای منتقدان اسلام. هرگز نباید چنین چیزی را بپذیریم. آزادی بیان مهمترین آزادی ماست.»

از سوی دیگر روز سه‌شنبه هزاران تظاهرکننده در لاهور پاکستان به دعوت حزب اسلامگرای «تحریک لبیک» علیه نمایشگاه کاریکاتور مذکور راهی خیابانها شدند. همچنین رهبر این حزب خواستار اخراج سفیر هلند در اسلام‌آباد شده است.

پیش از این نیز یک بازیکن معروف کریکت در پاکستان به نام خالد لطیف برای کشتن خیرت ویلدرز یا هم‌حزبی‌های وی ۲۴ هزار یورو جایزه تعیین کرده بود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیاستمدار ضداسلام هلندی اسلام آورد

درخواست مساجد هلند از توئیتر برای مسدود کردن حساب کاربری سیاستمدار راست افراطی

خیرت ویلدرس می‌گوید آماده چشم‌پوشی از مقام نخست‌وزیری هلند است