ویدئوی زد و خورد کشتی‌های ماهیگیری فرانسوی و بریتانیایی

ویدئوی زد و خورد کشتی‌های ماهیگیری فرانسوی و بریتانیایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«باید جلوی انگلیسی‌ها را بگیریم وگرنه می‌آیند و اینجا ماهیگیری می‌کنند.»

آگهی

ماهیگیران فرانسویِ خشمگین با کشتی‌های ماهیگیری بریتانیایی که در آبهای کانال مانش ماهیگیری می‌کردند درگیر شدند.

حدود ۳۵ کشتی و قایق‌ ماهیگیری فرانسوی که از شامگاه دوشنبه راهی دریا شده بودند تا مانع صید کشتی‌ها و قایق‌های بریتانیایی شوند که برای ماهیگیری وارد این آبها می‌شوند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

درگیری ماهیگیران فرانسوی با ۵ کشتی بریتانیایی تا بامداد سه شنبه ادامه داشت و سرانجام با مداخله گارد ساحلی فرانسه پایان یافت. برخی از کشتی‌های بریتانیایی در این مصاف دریایی آسیب دیدند و سرانجام محدوده این آبها را ترک کردند.

آنتونی کِنِل، کاپیتان یک کشتی ماهیگیری فرانسوی می‌گوید: «باید جلوی انگلیسی‌ها را بگیریم وگرنه می‌آیند و اینجا ماهیگیری می‌کنند. می‌خواهیم که آنها هم مثل ما در زمان تعیین شده صید کنند. یعنی ماه اکتبر.»

او در دفاع از درگیر شدن با کشتی‌های بریتانیایی می‌گوید: ‌«این کار روی هم رفته جواب می‌دهد. آنها تا محدوده آبهای خودشان عقب رفتند. اما همانطور که همکاران می‌گویند ما امروز یک رویارویی را بردیم نه کل جنگ را.»

صاحبان کشتی‌ها و قایق‌های ماهیگری فرانسوی که عمدتا اهل استان شمالی نرماندی هستند می‌گویند کشتی‌های بریتانیایی پیش از رسیدن موعد مجاز صید، از محدوده آبهای مشترک فراتر رفته و وارد آبهای ساحلی فرانسه می‌شوند تا به‌خصوص به صید صدف‌ و حلزون‌های دریایی مخصوص این آبها بپردازند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

قانون حفاظت از منابع و محیط زیست فرانسه، به منظور حفظ و باروری این آبزیان، به صیادان اجازه نمی‌دهد پیش از موعد تعیین شده یعنی آغاز ماه اکتبر برای ماهیگیری و صید این صدف‌ها اقدام کنند.

درگیری میان ماهیگیران این دوکشور بی‌سابقه نیست و در سال ۲۰۱۲ نیز دولت بریتانیا از خواستار مداخله گارد ساحلی فرانسه به منظور پایان دادن به درگیری‌های مشابهی شده بود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک دریانوردان شیلی به نهنگ گرفتار در طناب‌های ماهیگیری

برنامه «کمربند آبی» در مراکش، ماهیگیری پایدار

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند