پیشنهاد کمیسیون اروپا برای توقف تغییر ساعت زمستانی

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای توقف اجرای ساعت زمستانی
پیشنهاد کمیسیون اروپا برای توقف اجرای ساعت زمستانی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک تحقیق آماری که دو روز پیش از سخنان آقای یونکر منتشر شد نیز نشان می دهد که هشتاد درصد از مردم اروپا با حذف تغییرات فصلی ساعت موافقند.

آگهی

کمیسیون اروپا در نظر دارد بزودی طرحی را برای متوقف شدن تغییر ساعت فصلی زمستانی پیشنهاد کند.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی در آلمان با استناد به نتیجه نظرخواهی اینترنتی از مردم و نیز تایید طرحی که پیش از این در پارلمان اروپا به تصویب رسید، تصریح کرد به زودی پیشنهادی برای توقف تغییر ساعت تابستانی به زمستانی ارائه خواهد شد.

اتحادیه اروپا در آخرین دستورالعمل خود از کشورهای عضو خواسته بود به صورت هماهنگ در آخرین یکشنبه ماه مارس ساعت را به جلو بکشند و در آخرین یکشنبه ماه اکتبر نیز به حالت سابق باز گردند.

این اقدام از سال ۱۹۹۶ پس از مشترک کردن تقویم ها در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت هماهنگ انجام می شود حال انکه تا پیش از آن بریتانیا و ایتالیا یکماه دیرتر از بقیه کشورها به ساعت زمستانی باز می گشتند.

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای متوقف کردن تغییر ساعت زمستانی در حالی صورت می گیرد که پارلمان اروپا نیز پیشتر با تصویب طرحی خواستار بازنگری در قوانین مربوط به تغییر ساعت در میان کشورهای عضو شده بود.

این طرح که ۳۸۴ رای موافق را با خود همراه کرده بود پس از انتشار نتایج تحقیقی در پارلمان اروپا به تصویب رسید که نشان می داد تغییر ساعت سبب اختلال در ساعت طبیعی بدن انسان می شود.

برخی دیگر از مدافعان این طرح همچنین بر این نکته تاکید داشتند که صرفه جویی ناشی از تغییر ساعت در بخش انرژی آنگونه که اعلام شده اثر گذار نیست.

بیشتر بخوانید:

رئیس لوکزامبورگی کمیسیون اروپا در این گفتگو تصریح کرده است که پیشنهاد در دست ارائه برای تغییرات فصلی ساعت به شواهد متعددی استناد دارد که به موجب آن نتایج منفی تغییرات دوگانه ساعت در طول یک فصل با تاثیرات منفی بر خواب و سلامت افراد همراه است.

نتایج یک تحقیق آماری که دو روز پیش از سخنان آقای یونکر منتشر شد نیز نشان می دهد که هشتاد درصد از مردم اروپا با حذف تغییرات فصلی ساعت موافقند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ساعت رسمی ایران باز هم در آغاز سال ۱۴۰۱ جلو کشیده می‌شود

اروپایی‌ها برای آخرین بار ساعت ها را تغییر می‌دهند؟

پارلمان اروپا بررسی می‌کند: آیا عقب و جلو رفتن ساعت به تاریخ می‌پیوندد؟