هشت سال و نیم زندان برای پناهجوی قاتلی که خود را افغان معرفی کرد

هشت سال و نیم زندان برای پناهجوی قاتلی که خود را افغان معرفی کرد
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این پناهجوی جوان که مقام‌های آلمان درخواست او برای پناهندگی را رد کرده‌اند، خود را تبعه افغانستان معرفی کرده، اما ملیت واقعی او هنوز تأئید نشده است.

آگهی

یک پناهجو به دلیل قتل دوست دخترش در آلمان به هشت سال و شش ماه زندان محکوم شد. این قتل یکی از انگیزه‌های آغاز تظاهرات روزهای اخیر راست‌گرایان افراطی در آلمان به ویژه در شهر کمنیتس، در اعتراض به حضور مهاجران خارجی در این کشور بوده است.

پیش از این احتمال داده می‌شد که قاتل به ۱۵ سال زندان محکوم شود.

به گزارش رسانه‌های آلمان، قاضی دادگاه شهر لانداو در جنوب غربی آلمان روز دوشنبه ۱۲ شهریور متهم را به هشت سال و نیم حبس قطعی برای قتل یک فرد نوجوان ۱۵ ساله محکوم کرد. این پناهجوی جوان که مقام‌های آلمان درخواست او برای پناهندگی را رد کرده‌اند، خود را تبعه افغانستان معرفی کرده، اما ملیت واقعی او هنوز تأئید نشده است.

بیشتر بخوانید:

قاتل که هویت او «عبدل د.» اعلام شده، به تنهایی وارد خاک آلمان شده و در بازجویی پس از قتل اتهام خود را پذیرفته بود. تحقیقات قضایی نشان می‌دهد که دوست دختر این فرد از او جدا شده و او به دلایل ناموسی (یا به نوشته رسانه‌های آلمانی به دلیل «حسادت») او را کشته است.

عبدل د. متهم بود که در تاریخ ۶ دی ۹۶ دوست دختر قبلی‌اش را دنبال کرده و در یک مغازه در شهر کوچک کاندل به قتل رسانده بود. او در آن مکان به دوست دختر ۱۵ ساله‌اش حمله‌ور شده و با یک چاقوی نان‌بری که از همان مغازه خریده بود، هفت ضربه مهلک به او وارد کرد. افراد حاضر در محل مانع ادامه حمله قاتل شدند، اما ضربات به قدری مهلک بود که دختر نوجوان نتوانست از آن جان سالم به در ببرد.

جلسه رسیدگی به پرونده این قتل به صورت غیر علنی و در دادگاه نوجوانان برگزار شد، زیرا متهم مدعی است که در زمان قتل ۱۵ ساله بوده است. با این که کارشناسان سن واقعی عبدل را بین ۱۷ تا ۲۰ سال برآورد کردند، اما مقام‌های قضایی به ادعای متهم توجه کرده و محاکمه او در دادگاه بزرگسالان را نپذیرفتند.

تظاهرات و درگیری گروه‌های افراطی

این قتل واکنش‌های شدیدی را در رسانه‌ها و جامعه آلمان به همراه داشت و در نهایت به انگیزه راهپیمایی و درگیری اعضا گروه‌های راست افراطی و ضد مهاجر در آلمان تبدیل شد.

به جز این قتل چندین مورد خشونت دیگر که به دست مهاجران و پناهجویان در آلمان انجام شده بود، باعث شد تا برخی از مخالفان سیاست‌های مهاجرتی و نژادپرستان دست به اعتراض بزنند و دولت آنگلا مرکل را مسئول این وضعیت بدانند. حزب ضد مهاجرت آلمان به نام «آلترناتیو برای آلمان» که سال گذشته در انتخابات مجلس این کشور به پیروزی بی‌پیشینه‌ای دست یافت، با استفاده تبلیغاتی از ماجرای قتل در کاندل، برای اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی دولت فراخوان داد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

به دنبال این فراخوان، از سال گذشته میلادی چندین تجمع اعتراضی و بعضا خشونت‌بار در شهر کوچک کاندل برگزار شد.

«آلترناتیو برای آلمان» در سراسر این کشور کارزاری را علیه موارد «بسیار» حمله با چاقو از سوی پناهجویان به شهروندان آلمانی به راه انداخته است، اما پلیس آمار خشونت‌های اعلام شده از سوی این حزب افراطی را تائید نمی‌کند.

در روزهای گذشته اخباری نیز در مورد حمله برخی افراد به مهاجران حارجی در آلمان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمار علیه کلیشه؛ اتباع خارجی عامل قتل تنها ۱۱ درصد مقتولان آلمانی هستند

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟