ظریف و لاوروف بر حق دولت سوریه بر پاکسازی ادلب از «ترویست‌ها» تاکید کردند

¨سرگی لاوروف و محمد جواد ظریف
¨سرگی لاوروف و محمد جواد ظریف Copyright یورونیوز/رویترز
Copyright یورونیوز/رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه ایران چهار روز پیش از نشست روحانی، پوتین و اردوغان در ایران به سوریه سفر کرده است.

آگهی

محمد جواد ظریف و سرگی لاوروف، وزرای امور خارجه ایران و روسیه بر حق دولت سوریه بر پاکسازی استان ادلب از «تروریست‌ها» تاکید کردند.

آقای ظریف که روز دوشنبه برای دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور و عماد خمیس نخست وزیر سوریه به دمشق سفر کرده است، به خبرنگاران گفت: «باید تمامیت ارضی سوریه حفظ شود و همه اقوام و گروه‌ها به عنوان یک مجموعه در سوریه روند بازسازی را شروع کنند و آوارگان به خانه‌های خود بازگردند و باقیمانده تروریست‌ها در مناطق باقیمانده در ادلب پاک شوند و منطقه در اختیار مردم سوریه قرار گیرد.»

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، سرگی لاوروف، بامداد دوشنبه و پیش از وزیر خارجه ایران گفته بود دولت سوریه برای پاکسازی تروریست‌ها در ادلب، کاملا محق است.

بیشتر بخوانید:

لاوروف: شورشیان ادلب غده چرکین هستند

**

رزمایش دریایی مدیترانه؛ هشدار روسیه به غرب و تدارک برای حمله به ادلب

**

حمایت روسیه از دمشق همزمان با تدارک ارتش سوریه برای تهاجم به ادلب

**

این سخنان چهار روز پیش از برگزاری نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران عنوان شده است؛ مساله چگونگی برخورد دولت سوریه با آخرین پایگاه عمده شورشیان در این کشور، مهمترین دستور کار این مذاکرات خواهد بود. در حالی که تهران و مسکو از عملیات اخیر ارتش سوریه و متحدانش در این استان حمایت می‌کنند، آنکارا نسبت به «به راه افتادن حمام خون در این استان» هشدار داده است. استان ادلب با جنوب ترکیه هم مرز است و بخشی از واحدهای ارتش ترکیه در ماه‌های گذشته به‌عنوان نیروهای ناظر بر مناطق «کاهش تنش» مورد توافق میان سه کشور، وارد ادلب شده اند.

ائتلافی از گروه‌های مختلف شورشی با محوریت جبهه النصره (هیات تحریر‌الشام کنونی) در سال ۲۰۱۵ با یک حمله برق‌آسا، استان ادلب در را تصرف کردند. از سال ۲۰۱۷ به بعد و با پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه در سرزمین‌های تحت کنترل شورشیان، بسیاری از اعضای گروه‌های مسلح و خانواده‌هایشان با سلاح‌های سبک خود به این استان کوچ کرده اند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بمباران مواضع شورشیان در ادلب همزمان با برگزاری نشست سه جانبۀ تهران

روسیه حملات هوایی به ادلب را از سر گرفت

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق