تسهیل قوانین صادرات سلاح در سوئیس؛ نارنجک‌های سوئیسی در دست داعش

تسهیل قوانین صادرات سلاح در سوئیس؛ نارنجک‌های سوئیسی در دست داعش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کارخانجات تولید تسلیحات RUAG سوئیس گزارش روزنامه Blick را تایید کرده اند. بنا به این گزارش نارنجک‌هایی که آنها ۱۵ سال پیش به امارات متحده عربی فروخته‌اند احتمالا به دست شورشیان گروه داعش در سوریه افتاده است.

آگهی

دولت سوئیس به دنبال تسهیل قوانین صادرات تسلیحات است. این اقدام به کشورهایی که گرفتار جنگ داخلی هستند اجازه می دهد از سوئیس سلاح خریداری کنند.

دولت سوئیس در حالی به دنبال اجرای این سیاست است که چندی پیش گزارشی منتشر شد که نشان می داد نارنجک‌های دستی سوئیسی در دست شورشیان گروه داعش در سوریه دیده شده است.

کارخانجات تولید تسلیحات RUAG سوئیس گزارش روزنامه سوئیسی Blick را تایید کرده اند. بنا به این گزارش نارنجک‌هایی که آنها ۱۵ سال پیش به امارات متحده عربی فروخته‌اند احتمالا به دست شورشیان گروه داعش در سوریه افتاده است.

علی‌رغم این گزارش، یکی از اعضای حزب مردم سوئیس، بزرگترین حزب این کشور، روز دوشنبه به رویترز گفت تردید دارم این ماجرا باعث شود که سوئیس تسهیل قوانین صادرات سلاح را لغو کند.

دو کمیته پارلمانی سوئیس این سیاست جدید را تایید کرده‌اند و احتمالا مانعی برای اجرای آن وجود نخواهد داشت.

بر اساس قوانین جدید کشورهایی که درگیر جنگ داخلی هستند تا زمانی که مدرکی دال بر استفاده آنها از تسلیحات خریداری شده در جنگ داخلی وجود نداشته باشد، می توانند از سوئیس سلاح خریداری کنند.

حامیان تسهیل قوانین صادرات سلاح می گویند این سیاست برای افزایش امنیت شغلی شاغلان صنعت سلاح لازم است و می تواند باعث حفاظت از سوئیس در شرایط بحرانی شود.

شرکت‌های سوئیسی در سال ۲۰۱۷ با اجازه دولت توانستند بیش از ۴۶۰ میلیون دلار سلاح به ۶۴ کشور صادر کنند که رشدی هشت درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می دهد.

مقامات سوئیسی می گویند که این سیاست جدید به دولت هایی که کشورشان درگیر جنگ داخلی است اجازه می دهد به سیستم دفاع موشکی برای حفاظت از شهروندانشان دسترسی پیدا کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد حصر برای جهادگرایان خطرناک در سوئیس

افشای جزئیات معاملات سلاح میان اروپا و کشورهای آسیایی و آمریکا

پوتین: افراد مسلحی که به سالن کنسرت حمله کردند، می‌خواستند به اوکراین فرار کنند؛ کی‌یف رد کرد