شرکت هزاران آلمانی در کنسرت علیه راست‌ افراطی

شرکت هزاران آلمانی در کنسرت علیه راست‌ افراطی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز دوشنبه هزاران آلمانی در کنسرتی که در اعتراض به جریان‌های راست‌ افراطی و ضدمهاجر این کشور در شهر کمنیتس برگزار شده بود شرکت کردند.

آگهی

روز دوشنبه هزاران آلمانی در کنسرتی که در اعتراض به جریان‌های راست‌ افراطی و ضدمهاجر این کشور در شهر کمنیتس برگزار شده بود شرکت کردند.

تصاویر منتشر شده از این کنسرت، جمعیت انبوهی را نشان می‌دهد که در میان آن‌ها پلاکاردهایی با نوشته‌های «صلح»، «عشق» و پیام‌هایی نظیر «جایی برای نازی‌ها نیست» و «نازی‌ها، شما اجازه ورود ندارید» دیده می شود. همچنین پرچم‌های رنگین‌کمان‌نشان (نشان دفاع از حقوق دگرباشان جنسی) در میان حاضران به چشم می‌خورد.

این کنسرت یک روز بعد از آن برگزار شد که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت جامعه این کشور «خیلی راحت» با قضیه ظهور راست افراطی برخورد می‌کند و از «اکثریت خاموش جامعه» خواست صدایشان را علیه صداهای ضدمهاجرتی در سراسر کشور بلندتر کنند. او در توییتی نوشت: «وقتی سلام هیتلری در خیابان‌های ما پدیدار می‌شود این مایه ننگی برای کشور ماست. ما باید در مقابل نئونازی‌ها و ضدیهودیان بایستیم. اکثریت خاموش باید بلندتر حرف بزند.»

رویترز
رویترز
پلیس آلمان گفته است قطارهای از مبدا شهر لایپزیک در ۹۰ کیلومتری کمنیتس برای شرکت در کنسرت کیپ تا کیپ پر بوده‌اند.رویترز

شهر کمنیتس در روز‌های اخیر کانون درگیری میان گروه‌های راست افراطی و گروه‌های چپ‌گرا بوده است. این سلسله ناآرامی‌ها در پی انتشار خبری شروع شد مبنی‌ براینکه دو مظنون عراقی و سوری، مردی آلمانی-کوبایی را در شهر کمنیتس با کارد از پا درآورده‌اند.

در پی این حادثه حدود ۸ هزار نفر هواداران راست افراطی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه گذشته در شهر کمنیتس علیه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و سیاست مهاجرتی او تظاهرات کردند. تعدادی از آن‌ها دست‌هایشان را به علامت سلام هیتلری بلند کردند و به افرادی با «ظاهر پناهجو» و خارجی در شهر حمله کردند.

در واکنش گروه‌های چپ‌گرا اعلام کردند در نظر دارند روز دوشنبه کنسرتی را در اعلام بیزاری از بیگانه‌هراسی و نفرت‌پراکنی ضدخارجی‌ها برگزار کنند.

وزیر خارجه آلمان، هایکو ماس، در توییتی نوشت: وقتی سلام هیتلری در خیابان‌های ما پدیدار می‌شود این مایه ننگی برای کشور ماست. ما باید در مقابل نئونازی‌ها و ضدیهودیان بایستیم. اکثریت خاموش باید بلندتر حرف بزنند.

بیشتر بخوانید:

سیاستمداران آلمانی در روزهای اخیر و در پی شدت یافتن خشونت‌ نئونازی‌ها خواهان اقدام عملی برای مبارزه با مخاصمت علیه خارجی‌ها شده‌اند.

کاترینا بیرلی، وزیر دادگستری آلمان، روز یکشنبه به روزنامه بیلد گفت: «اجازه نخواهیم داد گروه‌های راست افراطی به درون جامعه‌مان نفوذ کنند.»

سیاست‌های مهاجرتی لیبرال آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، که با پذیرش ۱.۶ میلیون پناهجو ظرف ۴ سال گذشته همراه بوده، سبب نارضایتی در میان گروه‌های راست افراطی شده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات شهروندان هامبورگ علیه طرفداران راست افراطی

هایکو ماس:‌ آلمانی‌ها باید با نژادپرستی بجنگند

اقلیت‌های روما و سینتی در آلمان تحت تبعیض نهادینه قرار دارند