مرکل: آلمان خود را برای هر سناریو برکسیت آماده می‌کند

مرکل: آلمان خود را برای هر سناریو برکسیت آماده می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدر اعظم آلمان تصریح کرد که کابینه او هفته گذشته طرح لایحه ای را تایید کردند که همه گزینه های احتمالی از جمله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون رسیدن به توافق را نیز در برمی گیرد.

آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) اعلام کرد که آلمان خود را برای هرگونه سناریوی برکسیت آماده می کند.

صدراعظم آلمان تصریح کرد که کابینه او هفته گذشته طرح لایحه ای را تایید کرد که همه گزینه های احتمالی از جمله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون رسیدن به توافق را نیز در برمی گیرد.

سخنگوی دولت آلمان، اولریکه دمر به خبرنگاران گفت: «در صورت دست نیافتن به توافق بر سر برکسیت، دوران گذاری وجود نخواهد داشت. با این حال، به منظور آماده بودن برای هر گونه سناریوی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، نرسیدن به توافق نیز به عنوان یک احتمال باید مطرح و بررسی شود.»

بیشتر بخوانید: برکسیت؛ توافق کمیسیون اروپا و بریتانیا بر سر دوران انتقالی

خانم مرکل تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید با بریتانیا مذاکره کند تا روابط خوب بین اتحادیه اروپا و این کشور بعد از برکسیت ادامه یابد.

یک روزنامه آلمانی روز گذشته از استخدام نیروی جدید برای گمرک خبر داده بود که تفسیر آن می تواند آماده سازی برای برکسیت بدون رسیدن به توافق باشد.

رویترز
تظاهرات موافقان و مخالفان برکسیت در مقابل پارلمان این کشوررویترز

اتحادیه اروپا و بریتانیا در ماه مارس به توافقی دست یافتند که بر طبق آن بریتانیا به مدت ۲۱ ماه یعنی تا پایان سال ۲۰۲۰ عضو اتحادیه اما بدون داشتن حق رای باقی خواهد ماند.

سخنگوی دولت آلمان افزود دوران گذار برای دادن فرصت کافی به نهادها و شرکت ها به منظور تطابق با شرایط جدید بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

مرکل در آخرین ساعات روز سه شنبه گفته بود که بریتانیا و اتحادیه اروپا در حال آماده سازی برای «طلاق» هستند اما هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعزام کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ؛ برلین به ماموریت اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشتیرانی پیوست

طرح «راست‌های افراطی» در آلمان برای خروج از اتحادیه اروپا از راه برگزاری همه‌پرسی

آلمان کاردار ایران را بر سر پرونده تلاش برای آتش زدن یک کنیسه در بوخوم احضار کرد