استفاده چند منظوره از کاندوم در کوبا

استفاده چند منظوره از کاندوم در کوبا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاندوم به دلایل گوناگون از جمله تولید داخلی و توجه دولت به سلامت جنسی شهروندان به طور فراوان و ارزان در دسترس همه قرار دارد.

آگهی

کوبایی‌ها از کاندوم تنها در رابطه جنسی استفاده نمی کنند. در این جزیره از کاندوم برای ماهی گیری، پنچرگیری، تخمیر شراب و موارد دیگر استفاده می شود.

تحریم های تجاری آمریکا بر اقتصاد کوبا منجر به کمبود وسایل مورد نیاز جامعه کوبایی و خالی بودن ویترین مغازه ها شده است.

قیمت کالاهای وارداتی که در بازار سیاه به فروش می رسد، آنقدر گران است که در توان خرید شهروندان کشوری با حقوق ماهانه سی دلار نیست.

اما کاندوم به دلایل گوناگون از جمله تولید داخلی و توجه دولت به سلامت جنسی شهروندان به طور فراوان و ارزان در دسترس همه قرار دارد.

انعطاف پذیری و جنس مقاوم کاندوم آن را گزینه مناسبی برای استفاده های تفریحی و صنعتی می کند.

یک آرایشگر در هاوانا به خبرنگار رویترز می گوید:«من نمی توانم به مشتری اجازه دهم تا ناراضی از مغازه من خارج شود چون وسیله ای موجود نیست. من از کاندوم به عنوان کِش سر برای بستن و نگاه داشتن مو استفاده می کنم.»

در جشن تولد کودکان و کنسرت های موسیقی، مردم کاندوم ها را باد کرده و به عنوان بادکنک از آن استفاده می کنند.

ماهیگران نیز در سواحل کوبا چندین کاندوم باد کرده را به هم گره می زنند و به آن طعمه می آویزند و بر روی سطح آب رها می کنند. بدین ترتیب ماهیگیرانی که مجوز ماهیگیری با قایق را ندارند، می توانند ماهی های دور از ساحل را صید کنند.

شراب سازان خانگی نیز از کاندوم در تخمیر شراب استفاده می کنند. با پوشاندن سر شیشه های آّب انگور، این شراب سازان از فرار کردن هوا جلوگیری می کنند. با تخمیر شدن دانه های انگور، کاندوم از هوا پر می شود. پس از مدتی کاندوم به علت شدت هوای جمع شده در شیشه، می ترکد و این نشانه پایان مرحله تخمیر است.

یک شراب ساز خانگی به خبرگزاری رویترز می گوید:«این روش باعث می شود، میزان الکل شراب افزایش شود و بهتر تخمیر یابد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس ویتنام کارگاه بازیافت و فروش «کاندوم مصرف‌شده» را پلمب کرد

برگزاری کارناوال دگرباشان جنسی در پایتخت کوبا

نتیجه یک تحقیق جدید: استفاده از کامپیوتر بر اختلال نعوظ مردان تاثیر می‌گذارد