پلاسیدو دومینگو سنت اسپانیایی اپرا را در مسابقات «اپرالیا»‌ زنده نگه می‌دارد

با همکاری
پلاسیدو دومینگو سنت اسپانیایی اپرا را در مسابقات «اپرالیا»‌ زنده نگه می‌دارد
نگارش از Katharina Rabillon
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلاسیدو دومینگوی اسپانیایی علاقه خاصی به سبک «سارسوئلا»‌ دارد. بنیانگذار «اپرالیا» زندگی حرفه‌ای اش را در گروه تئاتری آغاز کرده که مشهورترین خوانندگان سبک «سارسوئلا»‌ در قرن بیستم در آن کار می‌کردند.

پلاسیدو دومینگوی اسپانیایی علاقه خاصی به سبک «سارسوئلا»‌ دارد. سارسوئلا نمایشی در قالب موسیقی است که در مسابقات اپرالیا جایگاه ویژه‌ای دارد. این ژانر اسپانیایی مضامین بسیار گسترده‌‌ای را از اساطیر رم و یونان گرفته تا داستان‌هایی درباره زندگی مدرن در مادرید، به تصویر می‌کشد.

هر سال خوانندگان جوان اپرا در سبک «سارسوئلا»‌ در رقابت‌های بین المللی «اپرالیا» شرکت می‌کنند. «اپرالیا»، محل کشف ستاره‌های آینده دنیای اپراست که پلاسیدو دومینگو، خواننده پرآوازه اسپانیایی آن را برگزار می‌کند.

بنیانگذار«اپرالیا» که زندگی حرفه‌ای اش را در گروه تئاتر پدر و مادرش آغاز کرده است می گوید مشهورترین خوانندگان «سارسوئلا»‌ در قرن بیستم در این گروه کار می‌کردند. «سارسوئلا» ترکیبی از آواز، شعر و رقص است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

او می‌گوید:‌ «پدر و مادرم تمام زندگی شان را وقف «سارسوئلا»‌ کردند. به همین دلیل هم از اولین سال برگزاری اپرالیا تصمیم گرفتم این ٰژانر یکی از بخش‌های رقابت های اپرالیا باشد و جایزه‌ای برای خوانندگان آن در نظر بگیرم. هر سال بر تعداد خوانندگان این سبک اضافه شد.»

آرشیو شخصی پلاسیدو دومینگو
پدر و مادر پلاسیدو دومینگو، خواننده اسپانیایی صدای تنورآرشیو شخصی پلاسیدو دومینگو

در رقابت‌های اپرالیا ۲۰۱۸ که در لیسبون برگزار شد، امیلی دانجلو، خواننده صدای متزو سوپرانو،‌ پاول پتروف، و لوئی گومش دو خواننده صدای تنور برندگان جایزه بهترین «سارسوئلا» شدند.

بیشتر بخوانید:‌

امیلی دانجلو، خواننده کانادایی صدای متزو سوپرانو از برندگان سبک «سارسوئلا» در بیست و ششمین دوره رقابت‌های اپرالیا می‌گوید:‌ «سارسوئلا پرشور است. چیزی در موسیقی اسپانیایی وجود دارد که از دل و از احساسات عمیق برمی‌آید. اسپانیایی زبان مادری من نیست اما کشف فرهنگ و زبان اسپانیایی از این طریق برایم فوق‌العاده بود. قطعا در آینده به خواندن در این سبک ادامه خواهم داد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

لوئی گومش خواننده پرتغالی صدای تنور یکی دیگر از سه برنده جایزه بهترین خواننده «سارسوئلا» در رقابت‌های اپرالیا می‌گوید: «این نوع موسیقی در پرتغال که کشور من است بسیار محبوب است. از سارسوئلا و شیوه‌ای که کلمات اسپانیایی در آن بیان می‌شوند، لذت می‌برم. به همین دلیل هم تصمیم گرفتم به این سبک آواز بخوانم.»

بیست و ششمین دوره رقابت‌های اپرالیا به مدت یک هفته از ۲۷ اوت تا دوم سپتامبر ۲۰۱۸ (‌پنجم تا ۱۱ شهریور ۱۳۹۷)‌ در «تئاترو نسیونال د سائو کارلوش» Teatro Nacional de São Carlos در لیسبون، پایتخت پرتغال برگزار شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسطوره اپرا و مدیر اپرای لس‌آنجلس در پی اتهام سوء رفتار جنسی استعفا داد

«قطعات اجرا شده در کنسرت سال نوی وین زیبایی مناظر یک تپه را تداعی می‌کند»

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان