دادگاه عالی هند از همجنسگرایی جرم‌زادیی کرد

دادگاه عالی هند از همجنسگرایی جرم‌زادیی کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس قانونی مربوط به قرن نوزدهم، داشتن روابط افراد همجنس می‌توانست منجر به مجازات تا ۱۰ سال حبس شود.

آگهی

دادگاه عالی هند روز پنجشنبه با صدور حکمی از همجنسگرایی جرم‌زدایی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیپاک میسرا، قاضی دادگاه عالی هند، در حکم خود قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی، را متنی توصیف کرد که: «به سلاحی برای آزار و اذیت دگرباشان جنسی» تبدیل شده بود.

براساس قانون مجازات هند که قدمت آن به دوره استعمار این کشور در قرن نوزدهم می‌رسد، رابطه افراد همجنس می‌تواند با محکومیت به حبس ابد مجازات شود. با این حال، این قانون سخت‌گیرانه عملا در موارد بسیار محدودی مورد استناد قرار گرفته و اجرا شده است.

تلویزیون هند تصاویری از فعالان حقوق دگرباشان جنسی را نشان داده که پس از صدور حکم دادگاه عالی، اشک شوق می‌ریزند.

بر اساس ماده ۳۷۷ قانون مجازات هند، «داشتن روابط جسمی/جنسی مخالف نظم و طبیعت، مطلقا ممنوع است.» با رای عالی‌ترین مرجع قضایی هند، این ماده قانونی منسوخ شده است.

بیشتر بخوانید:

شمار قابل توجهی از دگرباشان جنسی و به‌ویژه سلبریتی‌های همجنسگرا، از بیست سال گذشته تلاش حقوقی برای جرم‌زدایی از همجنسگرایی را آغاز کردند. این افراد با این استدلال که ممنوعیت روابط افراد هم‌جنس با قانون اساسی هند در تعارض است، خواستار الغای این ممنوعیت و جرم‌‌انگاری آن شده بودند.

دولت محافظه‌کار نارندرا مودی، نخست وزیر ملی‌گرای هند، با وجود داشتن رویکردها سنتی در امور اجتماعی، موضعی در برابر این پرونده جنجالی نگرفت.

هند در سال‌های گذشته و به‌ویژه با به رسمیت شناختن شهروندان تراجنسیتی به عنوان جنس سوم و همچنین تقویت قوانین مرتبط با حفظ حریم خصوصی، گام‌های بزرگی برای تسهیل پذیرش اقلیت‌های جنسی در این کشور برداشته است.

کشور هند با یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون نفر جمعیت، یکصد و بیست و چهارمین کشور جهان است که همجنسگرایی در آن دیگر جرم به شمار نمی‌رود.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امکان انتخاب گزینه «جنس سوم» در برگه‌های هویتی آلمان

جلسات دادگاه‌های هند به صورت مستقیم پخش می‌شود

روز رنگ و خنده در هندوستان؛ هندی‌ها با برگزاری جشن هولی به استقبال بهار رفتند