اطلاعات شخصی و حساب بانکی ۳۸۰ هزار مشتری بریتیش ایرویز دزدیده شد

اطلاعات شخصی و حساب بانکی ۳۸۰ هزار مشتری بریتیش ایرویز دزدیده شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بریتیش ایرویز:«بین ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه روز ۲۱ اوت ۲۰۱۸ و ۲۱:۴۵ دقیقه روز ۵ سپتامبر، اطلاعات شخصی و بانکی مشتریانی که روی سایت شرکت و همچنین اپلیکیشن موبایل اقدام به رزرو بلیط کرده‌اند در خطر قرار گرفته است.»

آگهی

خطوط هواپیمایی بریتیش ایرویز بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که داده‌های این شرکت مورد حمله هکرها قرار گرفته است. در جریان این حمله سایبری احتمالا اطلاعات شخصی و مشخصات حساب بانکی حدود ۳۸۰ هزار نفر از مشتریان این کمپاین هوایی دزدیده شده است. 

این شرکت اعلام کرده است که تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است. به گفته مقامات این شرکت هکرها به مدت ۱۵ روز به داده‌های این شرکت دسترسی داشته‌اند.

بریتیش ایرویز اعلام کرده است: «بین ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه روز ۲۱ اوت ۲۰۱۸ و ۲۱:۴۵ دقیقه روز ۵ سپتامبر، اطلاعات شخصی و بانکی مشتریانی که روی سایت و همچنین اپلیکیشن موبایل این شرکت اقدام به رزرو بلیط کرده‌اند، به خطر افتاده است.»

این شرکت همچنین افزوده است:« به مشتریانمان که احتمال می دهند در این ماجرا آسیب دیده باشند توصیه می کنیم با بانک‌هایشان تماس بگیرند و توصیه‌های آنها را اجرا کنند.»

الکس کروز مدیر عامل بریتیش ایرویز با اشاره به اینکه این شرکت توجه بسیار جدیی به حفاظت از اطلاعات شخصی مشتریانش دارد، گفت: «ما عمیقا به خاطر این اخلال که اقدامی مجرمانه است، متاسفیم.»

مشتریانی که اطلاعاتشان به سرقت رفته است، از مساله مطلع شده اند. به گفته مقامات بریتیش ایرویز، اطلاعات مرتبط با پاسپورت مسافران  به دست هکرها نیافتاده است.

 بریتیش ایرویز به مشتریان خود اطمینان داده است که در حال حاضر فعالیت وب سایت و اپلیکیشن این خطوط هوایی به وضعیت عادی برگشته است و کاربران می توانند بطور عادی ثبت اطلاعات سفرشان را روی سایت و اپلیکیشن بریتیش ایرویز انجام دهند.

مقامات قضایی در حال تحقیق درباره این حمله سایبری هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لغو پروازهای دو شرکت هواپیمایی به قاهره به‌دلیل «نگرانی‌های امنیتی»

اسکناس ۱۰۰۰ کرونی خاطره شد؛ دانمارک پیشتاز پرداخت‌های دیجیتالی در اروپا

حمله سایبری هکرها به بیمارستانهای بریتانیا و شرکتهای اسپانیایی