ملاقات با خالق اشیاء لوکس و هنری با پر پرندگان در پاریس

ملاقات با خالق اشیاء لوکس و هنری با پر پرندگان در پاریس

نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قدمت هنردستی با پر پرندگان به چندین قرن پیش برمی‌گردد. در پایتخت فرانسه با اریک شارل دوناتین یکی از بازماندگان این هنر ملاقات کنیم.

آگهی

قدمت هنردستی با پر پرندگان به چندین قرن پیش در پاریس برمی‌گردد. اریک شارل دوناتین یکی از بازماندگان این هنر در پایتخت فرانسه و یکی از هنرمندانی است که در نمایشگاه «انسان خلاق»‌ که قرار است در ماه سپتامبر در بنیاد میکل آنژ در ونیز برگزار شود، شرکت می‌کند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

اریک شارل دوناتین هنرمندی است که چندان به دنبال شهرت نیست و در استودیو کوچکی در «مزون لوماریه»‌ در منطقه یازدهم پایتخت فرانسه با نام‌‌های بزرگ دنیای مد کار می‌کند.

مزون لو ماریه از سال ۱۸۸۰ میلادی تاسیس شد و در استفاده از پر پرندگان و ساخت گل‌های پارچه‌ای تخصص دارد. این مزون با مارک‌های لوکس مثل «شانل»، «دیور» و «ژیوانشی» کار می کند.

بیشتر بخوانید: صنایع دستی نادر؛ از اشیاء‌ کاغذی تا مهر طبیعت روی چرم

«در هنرهای دستی باید از احساساتتان مایه بگذارید»

اریک شارل قرار است آثاری را که با ترکیب پر پرندگان و چیزهای دیگر خلق کرده است در نمایشگاه «انسان خلاق»‌ در ماه سپتامبر در ونیز به نمایش بگذارد.

او درباره هنر کارکردن با پر پرندگان می‌گوید: «دست‌‌ها مال خودتان است، مغزتان را برای کمک به دست‌‌ها به کار می‌گیرید و قلب‌تان هم برای اینکه در کار حسی داشته باشد و احساسات مردم را برانگیزید. فکر نمی‌کنم کار دستی با ارزش را بتوان بدون احساسات انجام داد.»

هنر ترکیبی

هنر دستی با پر در تزئینات داخلی، جواهرسازی یا مد و لباس و کلاه‌دوزی کاربرد دارد. هنرمند هندی-کارائیبی می‌گوید که ایده اصلی کارش ترکیب مواد و هنرهای مختلف است. وی می‌افزاید:‌ «ایده اصلی من در این کار ترکیب پر با چیزهای دیگر است. من خودم هم دو رگه هستم. به نظر من ترکیب کردن در این کار ضروری است.»

هنرمند با پرهایی کار می‌کند که عمدتا توسط باغ‌وحش به او اهدا شده است. با این وجود تاکید می‌کند از پرهایی در کارش استفاده می کند که به طور طبیعی از بدن پرنده افتاده است.

Euronews
اریک شارل دوناتین در آثارش پر را با چیزهای دیگر ترکیب می‌کندEuronews

آموزش به جوانان

اریک شارل دوناتین به طور مرتب کارگاه های آموزشی برای جوان‌ها برگزار می‌کند. هدفش، انتقال این هنر به نسل بعدی است. او یکی از معدود هنرمندانی است که هنوز با پر پرندگان کار می‌کند و می‌گوید که نگران آینده این هنر است. او می‌افزاید:‌ «به نظرم باید به این هنر ارزشی دوباره بدهیم. می خواهیم این کار را با به نمایش‌گذاشتن این آثار و انتقال هنر به جوانان انجام بدهیم. باید بدانیم که اگر این کار را نکنیم این هنر از بین خواهد رفت.»

اریک شارل یکی از هنرمندانی است که برای شرکت در نمایشگاه «انسان خلاق» انتخاب شده است . این نمایشگاه که در سپتامبر ۲۰۱۸ در ونیز برگزار می‌شود، اولین نمایشگاهی است که به هنرهای دستی در اروپا اختصاص دارد و به ابتکار «بنیاد میکل آنژ» برگزار می‌شود.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط